PracaGrupypl.praca.dyskusje › RMUA - pare pytan

  • 1. Data: 2003-09-18 12:38:45
    Temat: RMUA - pare pytan
    Od: "luke" <k...@b...pl>

    Witam,

    Przesledzilem na roznych grupach watki na temat raportu ZUS RMUA. Widzialem
    rozne odpowiedz na to samo pytanie. Prosiblym was o pomoc i odpowiedzi na
    pytania.
    1. Jesli pracodawca wrecza co miesiac RMUA oznacza to ze placi on
    reguralnie skladki za pracownikow?
    2. Przypuscmy ze wrecza raporty RMUA a nie placil. Co mu grozi, czy jest
    realnie w naszym kraju aby pracownik odzyskal swoje naleznosci. Jak ZUS
    traktuje takiego pracownika? Co poradzilibyscie danemu pracownikowi w takiej
    sytuacji?
    3. Jesli pracodawca nie placil RMUA a firma upada czy mozna uznac ze ZUS nie
    naliczy pracownikom odpowiedniej emerytury?

    Pozdrawiam,

    Luke

    ---

  • 2. Data: 2003-09-18 18:32:54
    Temat: Re: RMUA - pare pytan
    Od: "luke" <ktaki[NO-SPAM]@buziaczek.pl>

    Hej ludziska,

    Napiszcie co sadziecie o moim problemie. Prosze was o pomoc...

  • 3. Data: 2003-09-18 23:16:17
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Thu, 18 Sep 2003 14:38:45 +0200, "luke" <k...@b...pl> wrote:

    >1. Jesli pracodawca wrecza co miesiac RMUA oznacza to ze placi on
    >reguralnie skladki za pracownikow?

    Nie, nie swiadczy. Swiadczy tylko o tym ze nalicza skladki.

> [...]
    >traktuje takiego pracownika? Co poradzilibyscie danemu pracownikowi w takiej

    Pracownika to g.... obchodzi. Za to ZUS juz sie zabierze takiemu pracodawcy do
    d..... czasem niestety wykanczajac firme i nie dajac jej szans na przezycie
    chwilowych trudnosci (latwiej sie z US dogadac).

    >3. Jesli pracodawca nie placil RMUA a firma upada czy mozna uznac ze ZUS nie
    >naliczy pracownikom odpowiedniej emerytury?

    Nie ma takiej mozliwosci. Skladki byly naliczone i powinny byc odprowadzone -
    tyle interesuje pracownika. A roszczenia wzgledem ZUS'u i US beda zaspokojone z
    majatku (z masy upadlosci) w pierwszej kolejnosci.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 4. Data: 2003-09-19 08:25:05
    Od: "Killoff" <k...@n...wp.pl>

    "Kyniu" <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote in message

> [...]
    zaspokojone z
    > majatku (z masy upadlosci) w pierwszej kolejnosci.

    ZUS moze i naliczy, ale o skladkach, które mialy isc na OFE (II filar)
    zapomnij.
    Ja pracujac w firmie, która teoretycznie placila 2500 zl brutto, przez ROK
    uzbieralem na OFE 750 zl ! Jakies 35% tego, co powinienem dostac.
    Firma upada i szczerze powiedziawszy jakos watpie, ze kiedykolwiek
    zalegle pieniazki tam wplyna...

    Pozdrawiam,
    Kiloff

  • 5. Data: 2003-09-19 21:13:11
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Fri, 19 Sep 2003 10:25:05 +0200, "Killoff" <k...@n...wp.pl>
    wrote:

    >Firma upada i szczerze powiedziawszy jakos watpie, ze kiedykolwiek
    >zalegle pieniazki tam wplyna...

    Wplyna, z FGSP.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 6. Data: 2003-09-24 10:22:34
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "luke" <k...@b...pl> wrote in message

    > 3. Jesli pracodawca nie placil RMUA a firma upada czy mozna uznac ze ZUS
    nie
    > naliczy pracownikom odpowiedniej emerytury?

    Nie licz na emeryture :-)
    Caly ten ZUS to po prostu kolejny podatek i tyle. Ostatnio urzad nadzoru nad
    funduszami czy jak tam to badziejstwo sie nazywa zwiekszyl sobie prowizje
    zeby miec na nowa siedzibe.
    Jak Cie wszyscy po kolei obgryza, to moze Ci jakies smieszne ochlapy na
    starosc zostana z tego co odkladales :-)

  • 7. Data: 2003-09-24 10:24:59
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "Ijon" <i...@b...pl> wrote in message

    > Jak Cie wszyscy po kolei obgryza, to moze Ci jakies smieszne ochlapy na
    > starosc zostana z tego co odkladales :-)

    Acha - i nie zapominaj ze finansujesz obecnych emerytow. Kto nas bedzie
    finansowal w erze spadajacego (juz chyba ujemnego ?) przyrostu naturalnego i
    polityki "prorodzinnej" panstwa ?

    IMHO - bardzo kiepska inwestycja. Niestety - obligatoryjna ... :-(

  • 8. Data: 2003-09-24 21:06:37
    Od: "luke" <ktaki[NO-SPAM]@buziaczek.pl>

    Wiesz, ja chyba potrzebuje konkretnych informacji najlepiej popartych
    artykulami w prawie a nie... tego co piszesz :)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2003-09-25 07:37:18
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "luke" <ktaki[NO-SPAM]@buziaczek.pl> wrote in message
    > Wiesz, ja chyba potrzebuje konkretnych informacji najlepiej popartych
    > artykulami w prawie a nie... tego co piszesz :)

    Wiesz - nie zawracam sobie glowy wchodzeniem w szczegoly.
    Juz lepiej rozpoczac studium anatomii absurdu ... :-)