PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie o pensje absolwenta › Re: Pytanie o pensje absolwenta
    From: "Michal" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie o pensje absolwenta
    Date: Sat, 18 Mar 2006 18:57:17 +0100

    > To wszystkie odpowiedzi na Twoje pytanie sa bez wartosci.

    No nie przesadzaj, wypowiedziec sie zawsze mozna...

    Z mojego punktu widzenia sprawa wyglada tak:
    Zawsze na poczatku jest okres przejsciowy (3 miesiace). Jesli w gre wchodzi
    umowa o prace (a nie umowa zlecenie itp) to ja bym rozmawial o 2 stawkach -
    stawka na 3 miesiace i stawka po tych 3 miesiacach (jesli pracodawca
    zdecyduje sie nawiazac wspolprace).
    Moje podejscie jest takie (przynajmniej tak mowilem na mojej rozmowie, gdy
    bylem oczywiscie po stronie przyjmowanego) :)
    Przede wszystkim - nie mowie od razu, ile bym chcial (co jest chyba
    oczywiste) ale czekam na takie pytanie od pracodawcy...
    Jak juz padnie to mowie, ze chcialbym docelowo tyle i tyle, ale rozumiem, ze
    firma musi sprawdzic, czy ja bede sie dobrze sprawowal na tym stanowisku.
    Dlatego na czas testowy - te 3 miesiace, kwota jest sporo nizsza...
    Mysle, ze skoro cenisz sie na 1400zl netto i uwazasz, ze tyle powinienes
    zarabiac, to jak najbardziej powinienes to powiedziec - nie ma w tym nic
    zdroznego - jesli podobasz sie pracodawcy, to zawsze moze ponegocjowac, a
    jak sie nie spodobasz, to nawet jak obnizysz stawke niewiele zyskasz...
    Natomiast na okres przejsciowy zaproponuj jakas nizsza kwote - np. 1000zl na
    reke...
    Na moje oko, jesli gosciu bedzie sie z toba targowal, nie warto ustepowac
    zbyt mocno, a na pewno nie schodz od razu.
    Chociaz trudno mi sobie wyobrazic, ze bedzie sie z toba targowal na
    pierwszej rozmowie...
    Jesli docelowo dostaniesz 800zl na okres przejsciowy, a 1400 na umowe
    bezterminowa - mozesz nazwac sie zwyciezca :)

    Aha - zeby cie nie zaskakiwali, warto sobie przeliczyc netto i brutto, zebys
    mial opanowane liczenie obydwoma wartosciami - tak jak to sugerowali inni
    grupowicze...

    Pozdrawiam
    Michal