PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie o negocjacje płacowe w Wojewódzkim Urzędzie Pracy z elementami chwalenia się ;-) › Re: Pytanie o negocjacje płacowe w Wojewódzkim Urzędzie Pracy z elementami chwalenia się ;-)
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie o negocjacje płacowe w Wojewódzkim Urzędzie Pracy z
    elementami chwalenia się ;-)
    Date: Sun, 20 Nov 2005 00:19:16 +0100

    Użytkownik "Immona" <c...@n...googlemailu> napisał w wiadomości
    news:dloap6$3rb$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ech... teraz to sie zdziwisz. Stosunki miedzy agencjami posrednictwa a UP
    > sa problematyczne. No bo jesli ktos znajdzie prace przez UP - tzn. z
    > oferty, ktora nadeszla do UP i w odpowiedzi na ktora UP wyslal czlowieka -
    > to UP ma za to jakies tam punkty, w sensie liczenia sie tego w pomiarze
    > skutecznosci, sprawnosci i performance'u. Odeslanie czlowieka na oferte
    > agencji, ktora nie zglosila oferty formalnie do UP, tylko ja sama trzyma,
    > nie da UP zadnych punktow. A agencja nie da formalnej oferty do UP, bo jej
    > klient powie wtedy, ze to nie oni znalezli mu pracownika, tylko urzad
> [...]

    Jeszcze dodam, ze problem nie jest wylacznie polski, tylko u sasiadow
    przybiera mniej absurdalne formy. Niemcy zrobili sobie panstwowy,
    arbeitsamtowy portal z ogloszeniami o prace i wydali na to mnostwo kasy, ale
    zrobili to dobrze i na dodatek sie rozreklamowali. Jako rzecz panstwowa jest
    darmowy dla obu zainteresowanych stron. Prywatne firmy HR podniosly larum,
    ze jest to nieuczciwa konkurencja wobec tych, ktorzy koszty ponosza z
    wlasnej kieszeni, a nie kieszeni podatnika i musza pobierac oplaty od
    pracodawcow, zeby funkcjonowac.

    Rozwiazanie polskiego problemu tej konkurencji jest oczywiscie banalne.
    Wystarczy dawac UPom premie czy dobre oceny za przeplywy z grupy
    zarejestrowanych u nich bezrobotnych do grupy pracujacych, nie wnikajac w
    to, jak prace znalezli i ile UP mial z tym wspolnego. Ilosc (lub procent)
    osob, ktore trafiaja do rejestracji jako bezrobotni na krotko i sami sobie
    znajduja prace bez pomocy UP, jest w regionach mniej wiecej stala i te dane
    istnieja. Rzeczywista korzysc dla UP powinna byc wtedy, gdy wynik jest
    lepszy od tego sredniego "naturalnego odplywu bez pomocy UP". Sa zarzuty, ze
    to podatne na koniunkture, na wydarzenia niezalezne od UP, jak pojawienie
    sie duzego inwestora w regionie czy upadek duzej firmy, ale takie wieksze
    wstrzasy sa dosc mierzalne i mozna je uwzgledniac. albo po prostu sie
    zgodzic na to, ze system oceniania nie bedzie do konca sprawiedliwy, co jest
    lepsze niz nieskutecznosc.

    I.