PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o dzieci? Jak odpowiadkac na rozmowie kwalifikacyjnej?

  • 21. Data: 2005-01-11 20:02:20
    Temat: Re: Pytanie o dzieci? Jak odpowiadkac na rozmowie kwalifikacyjnej?
    Od: 'madzik' <m...@t...beztego.com>

    Piotrr:

> [...]
    > koleżanek wyglądają na nieco bardziej stonowane prezentujące postawy wzięte
    > z NORMALNEGO świata za którym wszyscy tęsknimy. To nie znaczy że są bardziej
    > pragmatyczne ale cel naprawdę nie uświęca środków. Więc dalej będę szukał do
    > współpracy ludzi kompetentnych, rozsądnych i budzących zaufanie niezależnie
    > od płci. Po to by tą normalność budować a nie tylko za nią tęsknić, co i Wam
    > polecam. Nie jest wcale łatwo o dobrego pracownika i wydaje mi się, że sam
    > fakt rodzenia przez kobiety dzieci jeszcze nie jest powodem do rezygnowania

    Mam dwojke dzieci w wieku przedszkolnym, jesli bede planowała kolejne,
    dowiesz sie o tym zaraz, jak tylko ustalimy z mezem datę.

    Czy mogę pracowac w Twojej firmie?

    :-)
    (az brzmi zbyt pięknie, aby było prawdziwe ;-) )

    --
    Magda (btw. w poszukiwaniu pracy ;-) )

  • 22. Data: 2005-01-11 20:21:56
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:slrncu804j.trb.pawelma@dziubiak.maczewski.dyndn
    s.org
    Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl> pisze:

    > Tylko tyle, że taka konstrukcja w KP motywuje pracodawców do
    > zatrudniania kobiet na gorszych warunkach. Bo ponoszą potencjalnie
    > dodatkowe, niezależne, koszty.
    Kostrukcja w KP jest w miarę OK.
    Idiotyzmy są w ustawie o świadczeniach i polegają m.in. na tym, że
    pracodawcy zatrudniający do 20 pracowników nie płacą zasiłku macierzyńskiego
    (płaci ZUS), a więksi (np. 22 pracowników) płacą z własnych funduszy.
    To jest dopiero kretyństwo. Przecież jedni i drudzy odprowadzali za
    pracowników składki na tych samych zasasach.

    Jotte

  • 23. Data: 2005-01-11 20:25:08
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Pawel Kender Maczewski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.org...

    > A mężczyzn, jesli by tego nie wymagało stanowisko?
    > A w ogole bys kogos zatrudniał, jesli by nie było to wymagane?

    Zawiklana jest ta sprawa z kobietami. Madrzy pracodawcy powiedzieli mi tak:
    jesli stanowisko jest ambitne i kobieta w sytuacji potencjalnie rozrodczej
    wykazuje wyrazne ukierunkowanie na kariere zawodowa, to dobrze ja zatrudnic
    (jak spelnia wymagania kwalifikacyjne), bo zdajac sobie sprawe ze swojego
    uposledzenia na rynku pracy bedzie sie bardziej starac niz facet - o
    utrzymanie tego miejsca pracy i wykonywanie pracy bez zarzutu i z nadmiarem.
    I takie babki to swietna sprawa, a jak jest istotnie ukierunkowana na
    kariere, to zrobi wszystko, zeby nie zajsc w momencie, gdy ta kariera bedzie
    wygladac obiecujaco.
    Natomiast na stanowiska nudne, meczace, nisko platne i takie, z ktorych z
    ulga sie bierze dluzszy urlop, zatrudniac kobiety w wieku rozrodczym jest
    bardzo ryzykownie, bo jest duze prawdopodobienstwo, ze calkiem swiadomie
    zajda w ciaze.

    I.