PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie dot praw autorskich › Re: Pytanie dot praw autorskich
    From: "Praca na Aukcji - Jobber.pl" <i...@N...jobber.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie dot praw autorskich
    Date: Tue, 19 Oct 2004 15:49:45 +0200

    Artur wrote:
    > Sytuacja jest następująca. Na umowę firma z firmą stworzyłem program
    > komputerowy dla firmy X wystawiając fakturę na konkretny produkt.
    > Czy ten sam produkt mogę sprzedać firmie Y bez wprowadzania zmian? (
    > Umowa z firmą X w formie pisemnej praktycznie nie istnieje Tylko
    > faktura ). Czy istnieje jakiekolwiek domniemanie zcedowania praw
    > autorskich na firmę X programu stworzonego prze ze mnie?

    Firma X może, powołując się na umowę ustną, domagać się scedowania praw
    autorskich do oprogramowania. Jednak takowe scedowanie musiałoby nastąpić
    formalnie, w formie pisemnej, i autor ma pełne prawo wymagać za to
    dodatkowego wynagrodzenia. Autor ma także prawo odmówić scedowania praw
    autorskich, aczkolwiek tutaj wracamy do punktu wyjścia, czyli domniemanej
    umowy ustnej.

    Wszystko zależy tutaj od sytuacji - jeśli firmie X zależy na scedowaniu
    praw, zapłaci za to dodatkowo. Jeśli nie zależy i nie zapłaci, to autor w
    pełni rozporządza stworzonym oprogramowaniem i ma prawo jego dalszej
    odsprzedaży.

    --
    Jobber.pl
    aukcyjny portal pracy