PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie dot praw autorskich

  • 1. Data: 2004-10-19 13:25:41
    Temat: Pytanie dot praw autorskich
    Od: "Artur" <o...@w...pl>

    Sytuacja jest następująca. Na umowę firma z firmą stworzyłem program
    komputerowy dla firmy X wystawiając fakturę na konkretny produkt. Czy ten
    sam produkt mogę sprzedać firmie Y bez wprowadzania zmian? ( Umowa z firmą X
    w formie pisemnej praktycznie nie istnieje Tylko faktura ). Czy istnieje
    jakiekolwiek domniemanie zcedowania praw autorskich na firmę X programu
    stworzonego prze ze mnie?

    Na pl soc.prawo nie znalazłem odpowiedzi

  • 2. Data: 2004-10-19 13:49:45
    Temat: Re: Pytanie dot praw autorskich
    Od: "Praca na Aukcji - Jobber.pl" <i...@N...jobber.pl>

    Artur wrote:
> [...]
    > faktura ). Czy istnieje jakiekolwiek domniemanie zcedowania praw
    > autorskich na firmę X programu stworzonego prze ze mnie?

    Firma X może, powołując się na umowę ustną, domagać się scedowania praw
    autorskich do oprogramowania. Jednak takowe scedowanie musiałoby nastąpić
    formalnie, w formie pisemnej, i autor ma pełne prawo wymagać za to
    dodatkowego wynagrodzenia. Autor ma także prawo odmówić scedowania praw
    autorskich, aczkolwiek tutaj wracamy do punktu wyjścia, czyli domniemanej
    umowy ustnej.

    Wszystko zależy tutaj od sytuacji - jeśli firmie X zależy na scedowaniu
    praw, zapłaci za to dodatkowo. Jeśli nie zależy i nie zapłaci, to autor w
    pełni rozporządza stworzonym oprogramowaniem i ma prawo jego dalszej
    odsprzedaży.

    --
    Jobber.pl
    aukcyjny portal pracy

  • 3. Data: 2004-10-19 18:35:32
    Od: "ktos" <n...@k...onet.pl>

    Użytkownik "Praca na Aukcji - Jobber.pl" <i...@N...jobber.pl> napisał
    w wiadomości news:cl361j$33i$1@korweta.task.gda.pl...
> [...]
    > praw, zapłaci za to dodatkowo. Jeśli nie zależy i nie zapłaci, to autor w
    > pełni rozporządza stworzonym oprogramowaniem i ma prawo jego dalszej

    Jezeli autor dostarczyl firmie X program gotowy produkt to masz racje,
    firmie nic do praw autorskich.
    Ale jesli pisal go pod dyktando firmy to na zdrowy rozsadek firma jest tez
    wspolautorem i wspolwlascicielem praw do programu.

  • 4. Data: 2004-10-19 23:30:55
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Artur; <cl34go$r4r$1@atlantis.news.tpi.pl> :

> [...]
    > w formie pisemnej praktycznie nie istnieje Tylko faktura ). Czy istnieje
    > jakiekolwiek domniemanie zcedowania praw autorskich na firmę X programu

    Zależy też od sformułowania tytułu na fakturze, ale równie dobrze możesz
    uznać, że natąpiła tylko umowa o korzystanie w Twojego oprogramowania,
    czyli licencja, a nie przeniesienie majątkowych praw autorskich.

    Flyer
    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101