PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie do wszystkich.

  • 61. Data: 2003-06-09 19:31:15
    Temat: Re: Pytanie do wszystkich.
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 09 cze 2003, "PiotrG" <p...@s...com.pl> zapodal(a):

    > 1. Czy napewno byly az tak znaczaco wieksze?

    Mysle, ze znaczaco. Wtedy robota byla z automatu, od ambicji mozliwosci,
    chceci i innych zalet (rowniez znajomosci) zalezalo jak platna (roznice
    zdaje sie mizerne byly) i jak ciekawa i rozwijajaca. Wyglada na to ze
    byles ambitny i dzieki temu zdobyles mnostwo wiedzy i doswiadczenia i
    chwala ci za to. Teraz niestety jest troche trudniej - idziesz na rozmowe
    i pytaja o doswiadczenie, a po studiach troche z tym krucho takie bledne
    kolo:( No ale zobaczymy jestem na probnym jak sie uda i rozwinie to bede
    mial ciekawa robote.

    > 2. Nie chcialem sie chwalic - chcialem pokazac, ze wszystkiego mozna
    > sie nauczyc.

    Wszystkiego to przesada - wiekszosci jak najbardzie, ale w mojej brazy
    samemu raczej niewiele - automatyka. Ale jak juz pisalem moze sie uda.

    > Oczywiscie ze znajomosci ulatwiaja - tak jest na calym swiecie i w
    > kazdej dziedzinie. Nie sa natomiast warunkiem koniecznym - a tak
    > wynikalo z Twojej wypowiedzi ;-)

    Zalezy jak na to spojrzec. Z jednego punktu widzenie znajomosci bardzo
    ulatwiaja, z drugiego ich brak bardzo utrudnia. W tej chwili przychylabym
    sie jednak do drugiego punktu widzenia:( Ale oczywiscie nic nie jest
    niemozliwe, po prostu czasem niesamowicie trudne.

    > Sorry, ale czasami nie wytrzymuje...

    Niektorzy z drugiej strony tez nie:( (niezgrabnie wyszlo jakby przeciwne
    obozy, ale nie mam pomyslu jak to wyrazic)

    > Pozdrawiam serdecznie,

    Rowniez pozdrawiam.

    --
    Lukasz "Shrek" Skorupka.

  • 62. Data: 2003-06-09 19:52:27
    Od: Carrie <c...@w...pf.pl>

    Dnia 9 Jun 2003 14:50:35 GMT, Roman Kubik <r...@p...com.pl>
    napisał(a):

    >a fe. jak Kali ukrasc krowe to dobrze, jak Kalemu to zle?
    >;-)

    Trafne spostrzeżenie :) Ale nie o kradzieży mówimy... ;)
    Po prostu wolałabym inwestować we własne mieszkanie, zamiast wzbogacać
    osobę, która i bez moich pieniędzy ma dobrą sytuację materialną, i
    jeszcze fochy stroi ;> No, ale co zrobić - mieszkać gdzieś muszę, a
    jak szukałam mieszkania, to nie trafił mi się żaden człowiek w takiej
    sytuacji, że płacąc mu za wynajem, poza dachem nad głową, miałabym
    jeszcze poczucie spełnienia dobrego uczynku [jakiś ubogi emeryt,
    rencista albo młody człowiek na dorobku, co to ostatnie grosze wydaje
    na spłacanie rat] ;)

    Pozdrawiam, Carrie [dzięki Romanowi rozdarta wewnętrznie ;)]

  • 63. Data: 2003-06-09 20:33:17
    Od: "hmmm" <p...@p...onet.pl>

    > I jeszcze jedno: jak juz kiedys na tej grupie pisalem, nikt przeciez nie
    > obiecywal, z bedzie lekko. Zamiast tracic sile (czas, energie itd.) na
    > narzekanie, lepiej skierowac ja na pokonywanie/rozwiazywanie problemow. To
    > jakby bardziej konstruktywne sie wydaje.... U mnie dziala. U Ciebie nie? A
    > probowales?

    dziala, probowalem :) jestem na 4 roku informy, od roku nie wiem w co rece
    wlozyc ;) zrobilem pare stronek, sklepy, az w koncu znalazla mnie pewna
    firma do pracy nad jednym z "wynalazkow" rzadu, tzw. BIP, i tak juz zostalo.
    Tak wiec mam sie calkiem dobrze i nie narzekam ani nie zale sie, stwierdzam
    tylko fakty. BTW, w przyp. tego informatyka o ktorym pisalem, nie
    zadecydowaly jego znajomosci, tylko jego rodzicow ;) i pewnie w wielu innych
    przypadkach tak samo.
    pzdr.

  • 64. Data: 2003-06-09 20:40:10
    Od: "hmmm" <p...@p...onet.pl>

    sadzac po Twoich umiejetnosciach, troche juz latek masz ;) i tak jak mowi
    Elfka, kiedy zaczynales mogles przebierac w ofertach. wiem co sie dzialo
    jeszcze jakies 3 lata temu - za zrobienie vortalu mozna sobie bylo kupic
    dobry nowy samochod :) a teraz?

    > 1. Czy napewno byly az tak znaczaco wieksze?
    czyt. wyzej

    > 2. Nie chcialem sie chwalic - chcialem pokazac, ze wszystkiego mozna sie
    > nauczyc.

    pewnie ze mozna, tylko kiedy? jak na rynku pracy ma sie odnalezc student,
    kiedy sa same oferty typu:
    " zatrudnimy studenta, znajomosc wszystkiego co sie da, 10 lat stażu,
    najlepiej na utrzymaniu rodziców, 500zl na łape, miejsce pracy - W-wa" ??
    majac takie umiejetnosci i doswiadczenie jak ty rzeczywiscie mozna sobie
    przebierac w pracy :)
    pozdr.

  • 65. Data: 2003-06-09 22:12:00
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Michał Gancarski napisał:

    > O czym ty mówisz? Każdy ekonomista nie będący Kołodką powie ci, że chętnie
    > widziałby w tym kraju obniżenie obciążeń podatkowcyh i kosztów pracy, co
    > przełożyłoby się na wzrost płac.

    Obniżenie obciążeń podatkowych raczej nie przełoży się na wzrost płac,
    ale na większą chęć do inwestycji - płacę wyznacza podaż siły roboczej i
    raczej wątpię, aby pracodawca mogąc zatrudnić na jedno miejsce 100 osób
    bawił się w motywowanie finansowe [swoją drogą powinien, ale to już inny
    temat]. Oczywiście w długim okresie, wzrost inwestycji powoduje wzrost
    zapotrzebowania na ludzi --> spadek podaży siły roboczej --> wzrost
    płac, ale nijakiej dobrej woli ze strony większości pracodawców tu nie
    ma. Oni po prostu zostaną do tego zmuszeni, albo będą sami zapychać. ;)

    Flyer

  • 66. Data: 2003-06-10 11:20:24
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Roman Kubik <r...@p...com.pl> wrote:
    > __ten__ ? :-))) raczej sie nie doczekasz...

    Może się jednak doczeka. Właśnie na tapecie jest temat podatku
    liniowego. Przy założeniu, że nie będzie się okradać ludzi
    innymi podatkami pośrednimi pomysł oczywiście warty rozważenia.
    Ale co oni proponują? 21,5% liniowego! [1]. Pusty śmiech ogarnia.
    W Rosji może być 13%, na Ukrainie też a u nas muszą ludzi
    okradać dalej.

    [1] http://www1.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,1523163.htm

    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10326 dzień życia, sprawność
    intelektualna -54.1%, psychiczna -97.5% a fizyczna -27.0% :-)
    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ - polska wersja quizu dla nerdów

  • 67. Data: 2003-06-11 16:33:28
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    Inwestycje przekładają się na wzrost wydajności, a ten przekłada się na
    wzrost płac.

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++

  • 68. Data: 2003-06-11 23:03:47
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Michał Gancarski napisał:

    > Inwestycje przekładają się na wzrost wydajności, a ten przekłada się na
    > wzrost płac.

    Nie - to już demagogia. ;) Czy jeżeli za 100 zł, możesz kupić dwie płyty
    DVD zamiast jednej, to pójdziesz z karczemną awanturą do obsługi, że
    sprzedają za tanio? I pracownicy i pracodawcy to tylko ludzie i
    większość z ludzkich "przywar" można im "przykleić". ;)

    Inwestycje, oprócz wolnych środkow finansowych potrzebują także popytu i
    to on jest motorem wzrostu wynagrodzeń, bo popyt dotyczy także innych
    uczestników rynku, a ilość osoób do "zagospodarowanie" na rynku pracy
    jest w krótkim okresie stała. Popatrz na model Japonii - jak by nie
    inwestowali, nie mogą się oderwać od ziemi. ;)

    Flyer