PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie do wszystkich.

  • 1. Data: 2003-06-07 07:52:53
    Temat: Pytanie do wszystkich.
    Od: "Spiderman" <s...@p...onet.pl>

    Jak można przeżyć zarabiając 1000 złotych na łape? Z tych 1000 zlotych
    trzeba opłacić mieszkanie (zakładam że się je ma) + dodatkowe opłaty.
    Starałem się obliczyc i jakoś tak wychodzi mi zawsze ponad 1000 złotych,
    które oddajemy z powrotem do kas. Ciekawe prawda ?

  • 2. Data: 2003-06-07 08:02:30
    Temat: Re: [OT] Pytanie do wszystkich.
    Od: "Macias" <m...@w...pl>

> [...]
    > Starałem się obliczyc i jakoś tak wychodzi mi zawsze ponad 1000
    > złotych, które oddajemy z powrotem do kas. Ciekawe prawda ?

    To wyobraź sobie życie za niecałe 500zł, gdzie samo mieszkanie
    + phone daje już grubo ponad 500zł. Ja sobie wyobraziłem.
    Fajnie nie było... ale co to ma do tematu grupy? :/

    Maciek
    --
    http://www.infobroker.prv.pl/ - Ty lub Twoja firma potrzebujecie
    informacji? Chcesz wyszukać i zestawić dane efektywnie? Skorzystaj

  • 3. Data: 2003-06-07 08:25:55
    Od: "Spiderman" <s...@p...onet.pl>

    > To wyobraź sobie życie za niecałe 500zł, gdzie samo mieszkanie
    > + phone daje już grubo ponad 500zł. Ja sobie wyobraziłem.
    > Fajnie nie było... ale co to ma do tematu grupy? :/

    Ma to, że wiekszośc ofert pracy jest po takich właśnie stawkach i jeśli się
    ktoś łudzi że będzie tutaj normalnie funkcjonował to
    radzę się obudzić.

  • 4. Data: 2003-06-07 08:32:12
    Od: "Macias" <m...@w...pl>

    > Ma to, że wiekszośc ofert pracy jest po takich właśnie
    > stawkach i jeśli się ktoś łudzi że będzie tutaj normalnie
    > funkcjonował to radzę się obudzić.

    I co proponujesz wzamian?

    Pozdrawiam!
    Maciek

  • 5. Data: 2003-06-07 08:38:16
    Temat: Re: Pytanie do wszystkich.
    Od: "Sebastian" <s...@g...pl_SPAM>

    Użytkownik "Spiderman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Starałem się obliczyc i jakoś tak wychodzi mi zawsze ponad 1000 złotych,
    > które oddajemy z powrotem do kas. Ciekawe prawda ?

    ja bym się cieszył jakbym miał tyle kasy! Wynajmujemy w 3 osoby mieszkanie w
    Lublinie gdzie studiuję. Od rodziców dostaję mas 600zł na wszystko. I żyję.
    Z tego 1000 to bym sobie jeszcze 400 odłożył. Nie wiem jak Ty żyjesz, może
    krewetki codziennie jadasz i popijasz szampanem, co?

    Seba

  • 6. Data: 2003-06-07 09:43:02
    Od: "Ewa" <r...@p...onet.pl>

    A jak za takie pieniadze maja przezyc rodziny z np.2 dzieci?? Ciekawe czy
    nasi slawni ekonomisci potrafili by na to odpowiedziec? pozdrowko

  • 7. Data: 2003-06-07 10:17:34
    Od: "Spiderman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Z tego 1000 to bym sobie jeszcze 400 odłożył. Nie wiem jak Ty żyjesz, może
    > krewetki codziennie jadasz i popijasz szampanem, co?

    Nie mówię o tym, że nie można studiując i mając rodziców, co dają 600 zł /
    m-c przeżyć.

    Chodziło mi raczej o taką sytuację, kiedy nie masz, na kogo liczyć, a masz
    mieszkanie, które cudem udało Ci się zdobyć. Wyobraź sobie np. sytuacje, w
    której po skończeniu studiów zatrudniają Cię za 1000 zł gdzie chciałbyś się
    od uzależnic od rodziców. A idąc na te studia wydawało Ci się ze to jest
    przyszłość, bo czytałeś gazety i oglądałeś TV gdzie statystyki mówiły o
    super przyszłości po studiach. Nie chce nikomu zasiać tzw. "dolinki", ale
    jestem najzwyczajniej wkurw.... na to jak społeczeństwo polskie jest
    podzielone, jak się tutaj traktuje człowieka itd. Bangladesz jest chyba
    lepiej cywilizowany od nas. Słuchajcie jak czytam te brednie w wyborczej,
    testy na optymistę/ pesymistę to nie mogę po prostu. Wydaje mi się, zę taki
    optymista bardzo szubko może się stać pesymistą, bo jak dlugo można
    oklamywac samego siebie? Uff ale sie napisalem.

  • 8. Data: 2003-06-07 14:13:37
    Od: "Genius" <g...@p...net.pl>

    Użytkownik "Ewa" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A jak za takie pieniadze maja przezyc rodziny z np.2 dzieci?? Ciekawe czy
    > nasi slawni ekonomisci potrafili by na to odpowiedziec? pozdrowko

    A po co maja na to odpowiadac. Ewo, nie zabieraj im czasu, przeciez chyba
    doskonale zdajesz sobie sprawe z tego, ze oni musza wyzywic kawiorem swoje
    dzieci ;)... Gdzie Ci taki doktor ekonomii bedzie patrzyl na zuczki, skoro
    jeszcze tyle miejsc w swiecie jest do zwiedzenia do podziwiania, a on ma w
    portfelu ... cholera ... tylko 4000 zl ;P.

    Nie wiem jak Wy, ale ja mysle, ze do pieca dokladaja stawki na ZUS, ktore
    trzeba placic za pracownika. Kto da wiecej? :)

  • 9. Data: 2003-06-07 18:52:17
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

> [...]
    > Starałem się obliczyc i jakoś tak wychodzi mi zawsze ponad 1000 złotych,
    > które oddajemy z powrotem do kas. Ciekawe prawda ?

    Jeśli możesz, wynajmujesz z kilkoma osobami mieszkanie o nienajlepszym
    standardzie. W Krakowie możesz się zmieścić w 300PLN (z rachunkami). Do tego
    400 PLN na jedzenie, 50 PLN na komórkę, 70 PLN na bilet miesięczny MPK
    (jeśli nie jesteś studentem). Zostaje ci 180 PLN. Dużo to nie jest,
    wystarczy na kino raz w miesiącu i dwa wyjścia do knajpy tak, by jeszcze
    czasem kupić jakąś książkę czy ciuch. Możesz zrezygnować z części
    przyjemności, bo musisz jeszcze kupić jakieś kosmetyki. Da się, choć będzie
    na pewno ciężko. Jeśli masz dostęp do netu, możesz piracić muzykę, filmy,
    ściągać literaturę to akurat zupełnie legalnie). Oczywiście łamiesz prawo
    ale nie załóżmy, że skupiamy się na przeżyciu. Możesz próbować też nauczyć
    się jakichś przydatnych rzeczy, by coś dorobić. Jeśli jesteś z czegoś
    dobry - mogą to być np. korepetycje.

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++

  • 10. Data: 2003-06-07 18:53:39
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

> [...]
    > jeszcze tyle miejsc w swiecie jest do zwiedzenia do podziwiania, a on ma w
    > portfelu ... cholera ... tylko 4000 zl ;P.

    O czym ty mówisz? Każdy ekonomista nie będący Kołodką powie ci, że chętnie
    widziałby w tym kraju obniżenie obciążeń podatkowcyh i kosztów pracy, co
    przełożyłoby się na wzrost płac.