PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie do grupowiczow - zakladanie firmy... › Re: Pytanie do grupowiczow - zakladanie firmy...
    From: Catbert <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie do grupowiczow - zakladanie firmy...
    Date: Tue, 28 Oct 2003 09:08:00 +0100

    (...) Ile czasu to moze zajac i jaka forme dzialalnosci wybrac, zeby

    > Mozecie sprobowac kupic lub zalozyc spolke z o.o.
    > W tej formie jest duzo mozliwosci ucieczki od zusu, lub placenia zusu
    > w mniejszej wysokosci. Tyle ze do zalozenia potrzeba formalnei 50.000
    > zl, a do kupienia - no coz - w zaleznosci od oferty. Tyle ze jesli
    > kupicie spolke z mniejszym kapitalem to do konca 2003 roku kapital ten
    > nalezy podniesc do 25.000 zl.
    > Dalej mozna robic rozne cuda o ktorych byla juz kiedys mowa tu lub na
    > pl.biznes (google).

    No, jak ktoś chce mieć niskie koszty i mało kłopotów to nie polecałbym
    sp. z o.o.
    nawet przy kupnie spółki z małym kapitałem rachunek przedstawia się
    następująco (pi razy drzwi):
    zakup udziałów: 3.000
    podwyższenie k.z. 25.000
    rejestracja w krs (+fiki miki na prawnika, notariusza, monitor/sądowy,
    nie do kompa/): 7.000
    księgowa (biuro rachunkowe): 12.000 rok
    inne, fajne: min. 10.000 rok
    biura nie liczę, zakładam, że w domu
    total: 57.000 (4.750 miesięcznie)
    O ile za różne cuda w DG grozi najwyżej komornik i UKS to w z o.o.
    pierdelek (+ komornik + UKS)

    PZdr: Catbert, EHRM