PracaGrupypl.praca.dyskusjePytania szefa. › Re: Pytania szefa.
    From: "Jackare" <1...@1...tralala.com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytania szefa.
    Date: Thu, 17 Feb 2011 23:32:53 +0100

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:2679.00000866.4d5d5ccc@newsgate.onet.pl...
    > Administruję siecią firmy. W sieci m. innymi dane osobowe. Mam nowego
    > szefa,
    > który poprosił na piśmie o następujące dane:
    >
    > 1. Informacje, od jakiego providera jest dostarczany internet
    > a) administracyjny login i hasło
    > b) wykaz numerów IP
    > c) parametry łącza
    > 2. Informacja, jakie urządzenia łączą sieć WAN i LAN
    > a) wyszczególnić routery i firewalle, podać loginy i hasła dostępowe do
    > tych
    > urządzeń
> [...]

    Ale w czym problem? On jest szefem i prosi o podanie danych. Ty je podajesz
    i tyle. Co z nimi zrobi - jego sprawa i jego odpowiedzialność. Jeżeli jest
    Twoim bezpośrednim przełożonym i obowiązuje ścieżka służbowa to przecież
    właśnie wydał Tobie pisemne polecenie służbowe. Prosisz o potwierdzenie
    podpisem i wykonujesz (wydajesz). Podpisane pismo zaochowujesz. Jeżeli masz
    jakieś głębokie watpliwości możesz poradzić się szefa Twojego szefa (jezeli
    jest) ale to może narazić Ciebie na nieprzyjemności ze strony Twojego nowego
    szefa.
    Chyba że masz jakiś glejt który czyni cię odpowiedzialnym za politykę
    bezpieczeństwa informacji w firmie i w tej kwiestii podlegasz/odpowiadasz
    nie przed Twoim bezpośrednim przełożonym a przed kimś innym (zarządem,
    właścicielem, radą nadzorczą itp). Wtedy wyjaśniasz sprawę przełożonemu i
    idziesz do tego przed kim odpowiadasz z tym pismem prosząc o pisemną zgodę
    (lub zakaz) w sprawie przekazania żądanych informacji.
    Trzecia możliwość jest taka że informacjom o których piszesz nadano klauzulę
    niejawności i Ty jako jedyna osoba operacyjna w firmie masz poświadczenie
    bezpieczeństwa pozwalające na dostęp do informacji niejawnej. Jeżeli
    żądający wydania informacji nie ma takiego poświadczenia bezpieczeństwa nie
    wydajesz powołując się na tajemnicę służbową której przestrzeganie w tym
    wypadku obowiązuje Ciebie z mocy prawa. Informujesz o fakcie żądania wydania
    informacji drugą osobę mającą dostęp do informacji niejawnej- pełnomocnika
    zarządu d.s. informacji niejawnych lub kierownika kancelarii tajnej bo w
    przypadku operowania przez firmę informacjami niejawnym takie osoby powinny
    być w firmie.
    --
    Jackare