PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Przerazajace bezrobocie

  • 1. Data: 2013-02-04 21:22:34
    Temat: Re: Przerazajace bezrobocie
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Hiki Bakteryjne Zakazenie Vigany Mori San"
    <h...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Przerazajace bezrobocie.
    >
    > Nie, nie chodzi mi o bezrobocie, ze w dobie kryzysu rośnie i ze kilakset
    > procent wzrosla ilosc ludzi szukajacych pracy. W koncu to normalne. JEst
    > prosperity - maleje ilosc bezrobotnych, jest duzo pracy i ludzi ktorzy za
    > ta prace placa.

    Heh. Moja firma teraz staruje w przetargu na tzw. aktywizację bezrobotnych.
    W największym skrócie, jest ok. 1000 osób, których ma przeszkolić, załatwić
    pracę i przynajmniej przez 3 miesiące mają mieć zatrudnienie. Ja z kolei mam
    zapewnić wsparcie informatyczne dla tego projektu (oczywiście, jeśli wygramy
    przetarg). Sam jestem ciekaw, co z tego wyjdzie.
    yamma

  • 2. Data: 2013-02-04 21:30:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-04 21:22, yamma pisze:

> [...]
    > zatrudnienie. Ja z kolei mam zapewnić wsparcie informatyczne dla tego
    > projektu (oczywiście, jeśli wygramy przetarg). Sam jestem ciekaw, co z

    Mam nadzieję, że w cenie oferty przetargu jest uwzględnione te 3000
    osobomiesięcy wynagrodzenia ;)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-02-04 22:00:13
    Od: "Beno" <s...@g...edu.pl>

    > Mam nadzieję, że w cenie oferty przetargu jest uwzględnione te 3000
    > osobomiesięcy wynagrodzenia ;)

    To się robi inaczej. Wywala się na bruk stare 3000 ludzi i zatrudnia w ich
    miejsce nowe 3000 innych ludzi, a kasa do podziałkowania. Żeby nie było widać
    przekrętu, robi się to dyskretnie, np. firma A traci zlecenie, a zdobywa je
    firma B.

    Beno

  • 4. Data: 2013-02-04 22:30:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Beno" <s...@g...edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > widać
    > przekrętu, robi się to dyskretnie, np. firma A traci zlecenie, a zdobywa

    3000 ludzi powiadasz

  • 5. Data: 2013-02-05 08:43:36
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-02-04 21:22, yamma pisze:

    > Heh. Moja firma teraz staruje w przetargu na tzw. aktywizację
    > bezrobotnych.

    To jest w dzisiejszych czasach dobry interes. Firmy powstają jak grzyby
    po deszczu ;-) Przecież "walka" z bezrobociem wymusza powstawanie nowych
    miejsc pracy ;-)

    PS. Pewna "graficzka" co dopiero uczy się Corela pochwaliła mi się że
    nauczała ludzi fachu. Tego którego się właśnie uczy. :-)
    To się nazywa fantazja. :-)

  • 6. Data: 2013-02-05 17:00:04
    Od: "Beno" <s...@g...edu.pl>

> [...]
    przekrętu, robi się to dyskretnie, np. firma A traci zlecenie, a zdobywa je

    A co za problem? Np. firmy budowlane. Praca może skończyć się wraz z końcem
    inwestycji, a na nową budowę pójdą ci "zaktywizowani".

    A tak na serio - zamiast aktywizacji bezrobotnych, ta kasa powinna pójść na
    wygenerowanie miejsc pracy oraz możliwości zbytu ich produktów lub usług. Jak
    będą miejsca pracy i zapotrzebowanie na tę pracę, to chętni się na pewno znajdą.
    Oczywiście za stawki wyższe niż głodowe.

    Natomiast cały ten program aktywizacji bezrobotnych wygląda, jakby w Polsce
    bezrobotni nie chcieli pracować, tylko specjalnie na złość i sobie i rządowi
    woleli biedować i głodować i siłą trzeba ich zmuszać, żeby chcieli sobie ulżyć.
    Praca leży na ulicy, a oni wolą chodzić głodni i obdarci. Znam takie programy,
    wali na nie kupa bezrobotnych, głównie dlatego, że w ramach darmowych szkoleń
    jest również darmowy posiłek.

    Beno

  • 7. Data: 2013-02-05 18:45:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-02-05 17:00, Beno wrote:>Znam takie programy,
    > wali na nie kupa bezrobotnych, głównie dlatego, że w ramach darmowych
    szkoleń
    > jest również darmowy posiłek.

    Żeby było zabawniej, jak przez chwilę nie miałem pracy i poszedłem się
    zarejestrować (a jak dla ubezpieczenia, przecież nie po to żeby mi
    robotę znaleźli, sam se znajdę). Stałem w tej kretyńskiej kolejce, że
    niby chcę żeby mi pracę znaleźli (w sumie nie chciałem) zauważyłem
    ogłoszenie. Kurs na dozór średnie napięcie - pomyślałem sobie że w sumie
    co mi tam - pójdę. No i się zaczęło - wypełniłem papiery, pani obejrzała
    i dostałem jakieś 11 punktów na 30 OIDP.

    Skąd ten kretyński pomysł, żeby robić uprawnienia na średnie napięcie -
    przecież skończył pan elektrykę na Politechnice, pracował pan jako
    elektryk (projektant), czemu mieli byśmy w pana inwestować jako
    elektryka, skoro jako elektryk nie może pan znaleźć pracy? ;) LOL

    No żebym przynajmniej miał alimenty i nie płacił, albo z zakładu karnego
    wyszedł, to miałbym parę punktów. Ale tak - żeby elektryk chciał się
    dokształcić z elektryki? Bez sęsu;)

    I tak to działa. Jakbym naprawdę na nich liczył to bym się wkurwił, na
    szczęście przyszedłem tylko po ubezpieczenie, więc mnie ta ichna logika
    rozbawiła i poszedłem dalej szukać pracy - skutecznie;) Całe te
    szkolenia to wałek polegający na przelewaniu kasy z UE do prywatnych
    kieszeni, a przy okazji Urząd pracy rzeczywiście kilkaset miejsc pracy
    tworzy.

    Shrek

  • 8. Data: 2013-02-05 19:03:19
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    > Mam nadzieję, że w cenie oferty przetargu jest uwzględnione te 3000
    > osobomiesięcy wynagrodzenia ;)

    Nie pamiętam już SIWZu ale tam był tylko jakiś procent z tego tysiąca (coś
    ok. 30). A kasa idzie z EFSu, znaczy z Unii. Mnie to rybka, ważne, że praca
    jest ciekawa i coś niecoś przy okazji spływa na konto. :-)
    yamma

  • 9. Data: 2013-02-05 19:45:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > widać
    > przekrętu, robi się to dyskretnie, np. firma A traci zlecenie, a zdobywa

    Taki, ze jestes idiota?

    > Np. firmy budowlane. Praca może skończyć się wraz z końcem
    > inwestycji, a na nową budowę pójdą ci "zaktywizowani".

    Tak, polonistki.

  • 10. Data: 2013-02-06 09:38:25
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-02-05 19:03, yamma pisze:

    > że praca jest ciekawa i coś niecoś przy okazji spływa na konto. :-)
    > yamma

    Kwesta indywidualna. Mnie po kilkunastu latach pracy nadal szlag trafia
    jak muszę czasem pracować przy projektach w których chodzi tylko o
    przelewanie kasy pod przykrywką szczytnych ambitnych celów. Kasa na
    konto spływa ale wiem że zostanę za to wydojony w podatkach. Ludzie to
    widzą i przytakują bez mrugnięcia okiem. Ja tak nie potrafię.