PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Przerazajace bezrobocie

  • 11. Data: 2013-02-06 09:44:22
    Temat: Re: Przerazajace bezrobocie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-06 09:38, z pisze:

    > Kwesta indywidualna. Mnie po kilkunastu latach pracy nadal szlag trafia
    > jak muszę czasem pracować przy projektach w których chodzi tylko o
    > przelewanie kasy pod przykrywką szczytnych ambitnych celów. Kasa na
    > konto spływa ale wiem że zostanę za to wydojony w podatkach. Ludzie to
    > widzą i przytakują bez mrugnięcia okiem. Ja tak nie potrafię.

    Widzisz, gdyby jeszcze było tak, że gdyby nie Ty, to kasa by się nie
    marnowała, politycy by byli uczciwi, a podatki byłyby niższe i ludziom
    by się żyło dostatniej, to można by mieć jakieś opory.

    A tak, mamy klasyczny dylemat więźnia - opłaca nam się doić ile wlezie.
    Można też spojrzeć na to z drugiej strony - im lepiej będziemy doić, tym
    szybciej padnie ta faszystowska krowa.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2013-02-06 13:30:53
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-02-06 09:44, Liwiusz pisze:
    im lepiej będziemy doić, tym
    > szybciej padnie ta faszystowska krowa.

    Zachodzę w głowę jak ta krowa może długo żyć. Wszystko na około nie
    wyrabia a krowa ma się dobrze. :-)

  • 13. Data: 2013-02-06 14:47:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-06 13:30, z pisze:
    > W dniu 2013-02-06 09:44, Liwiusz pisze:
    > im lepiej będziemy doić, tym
    >>

    > Zachodzę w głowę jak ta krowa może długo żyć. Wszystko na około nie
    > wyrabia a krowa ma się dobrze. :-)

    Bo jak na razie, to ona nas doi, a nie my ją :)

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2013-02-08 01:32:38
    Od: AMX <r...@b...cy>

    > A tak na serio - zamiast aktywizacji bezrobotnych, ta kasa
    > powinna pójść na wygenerowanie miejsc pracy oraz możliwości
    > zbytu ich produktów lub usług. Jak będą miejsca pracy i
    > zapotrzebowanie na tę pracę, to chętni się na pewno znajdą.
    > Oczywiście za stawki wyższe niż głodowe.

    Mógłbyś to rozwinąć? Jak to rozumiesz?

    W szczególności: ,,wygenerowanie miejsc pracy oraz możliwości
    zbytu ich produktów lub usług''

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 15. Data: 2013-02-08 07:28:00
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-02-08 01:32, AMX pisze:
    > Mógłbyś to rozwinąć? Jak to rozumiesz?
    >
    > W szczególności: ,,wygenerowanie miejsc pracy oraz możliwości
    > zbytu ich produktów lub usług''
    >
    > AMX

    To jest proste jak drut.
    Zamiast tworzyć aparat do przydzielania kasy który będzie tą kasę po
    drodze trwonił trzeba mniej pobierać kasy w podatkach.
    Wiem... Nigdy nie będzie do końca sprawiedliwie ci najbardziej
    potrzebujący/rokujący mogą dostać za mało.
    Ale obniżenie podatków kierunek ku jego liniowości (patrz program PO)
    jest lepsze mądrzejsze niż bezmyślna, rozdmuchana ponad miarę
    redystrybucja.
    Mali przedsiębiorcy w śród których się obracam jak powietrza potrzebują
    nowych pracowników. Roboty jest od groma tylko obciążenia pracy tak
    masakryczne że jakby nie liczyć to zawsze wychodzi lepiej dla pracodawcy
    i pracownika pracować na czarno. To jest chory system.

    Co do zbytu towarów. Niestety teraz POlityka jest taka że Polacy mają
    kupować, kupować słono za to płacić (także za myśl techniczną) a nie
    produkować. Przykładów jest od groma.

    Wiem.. W dobie globalizacji i dyrektyw unijnych nie da się wprowadzić
    ceł albo innych uregulowań chroniących lokalną gospodarkę... blebleble

    Można sobie tylko wyjechać z tej "zielonej wyspy" i pracować tam gdzie
    dba się o swoje miejsca pracy, rodzinę, przemysł...

    PS. Kiedy te debile zrozumieją że nie każde uregulowanie prawne
    działające w kraju rozwiniętym jest dobre dla kraju na dorobku?

  • 16. Data: 2013-02-08 09:10:31
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Fri, 08 Feb 2013 07:28:00 +0100, z <z...@u...pl> wrote:

> [...]
    > Ale obniżenie podatków kierunek ku jego liniowości (patrz program PO)
    > jest lepsze mądrzejsze niż bezmyślna, rozdmuchana ponad miarę

    Ogólnie, trudno się nie zgodzić ale mieszasz trzy rzeczy. Aparat
    do przydzielania kasy, przejadanie kasy przez aparat i poziom
    opodatkowania. Nie da się zmniejszyć opodatkowania dokąd
    fundusze są marnotrawione bo zabraknie na to, na co musi
    wystarczyć.

> [...]
    > masakryczne że jakby nie liczyć to zawsze wychodzi lepiej dla pracodawcy
    > i pracownika pracować na czarno. To jest chory system.

    W to, że jakby nie liczyć to jedynie na czarno nie bardzo wierzę.
    Nie sądzę aby w innych krajach obciążenia pracy (cokolwiek przez
    to rozumieć) były mniejsze.

    Bardzo mi się podoba stwierdzenie, że roboty jest od groma. Jeśli
    zacząć odróżniać pracę od zatrudnienia to pracy jest dużo ale
    z zatrudnieniem jest problem.

    Między jednym a drugim jest tzw. obciążenie pracy. Tylko odnoszę
    wrażenie, że obciążenia w sensie pieniędzy nie są tu kluczowe.
    Samo obciążenie papierkologią i ograniczenia wynikające z
    formalnego zatrudnienia są dużym kosztem, którego się nie mierzy
    w pieniądzach ale który przekłada się na pieniądze.

    > Co do zbytu towarów. Niestety teraz POlityka jest taka że Polacy mają
    > kupować, kupować słono za to płacić (także za myśl techniczną) a nie
    > produkować. Przykładów jest od groma.

    A mógłbyś podać jakieś? W szczególności dotyczące myśli
    technicznej?

    > Wiem.. W dobie globalizacji i dyrektyw unijnych nie da się wprowadzić
    > ceł albo innych uregulowań chroniących lokalną gospodarkę... blebleble

    A czy widzisz jakiś sposób ochrony lokalnej gospodarki?

    > PS. Kiedy te debile zrozumieją że nie każde uregulowanie prawne
    > działające w kraju rozwiniętym jest dobre dla kraju na dorobku?

    Chyba inaczej rozumiemy uregulowania prawne w kraju rozwiniętym i
    w kraju na dorobku ale to temat na osobną dyskusję.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 17. Data: 2013-02-09 11:00:52
    Od: Pablo <p...@f...pl>

    W dniu 2013-02-04 21:22, yamma pisze:

    > Użytkownik "Hiki Bakteryjne Zakazenie Vigany Mori San"
    >
    > Heh. Moja firma teraz staruje w przetargu na tzw. aktywizację
    > bezrobotnych. W największym skrócie, jest ok. 1000 osób, których ma
    > przeszkolić, załatwić pracę i przynajmniej przez 3 miesiące mają mieć
    > zatrudnienie. Ja z kolei mam zapewnić wsparcie informatyczne dla tego
    > projektu (oczywiście, jeśli wygramy przetarg). Sam jestem ciekaw, co z
    > tego wyjdzie.
    > yamma

    Chwalić się takimi rzeczami... trzeba mieć jaja :)

  • 18. Data: 2013-02-09 21:13:45
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    To zostało im 999.