PracaGrupypl.praca.dyskusjeRe: Przerazajace bezrobocie › Re: Przerazajace bezrobocie
    From: AMX <r...@b...cy>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Przerazajace bezrobocie
    Date: Fri, 8 Feb 2013 08:10:31 +0000 (UTC)

    On Fri, 08 Feb 2013 07:28:00 +0100, z <z...@u...pl> wrote:

    > Zamiast tworzyć aparat do przydzielania kasy który będzie tą kasę po
    > drodze trwonił trzeba mniej pobierać kasy w podatkach. [..]
    > Ale obniżenie podatków kierunek ku jego liniowości (patrz program PO)
    > jest lepsze mądrzejsze niż bezmyślna, rozdmuchana ponad miarę
    > redystrybucja.

    Ogólnie, trudno się nie zgodzić ale mieszasz trzy rzeczy. Aparat
    do przydzielania kasy, przejadanie kasy przez aparat i poziom
    opodatkowania. Nie da się zmniejszyć opodatkowania dokąd
    fundusze są marnotrawione bo zabraknie na to, na co musi
    wystarczyć.

    > Mali przedsiębiorcy wśród których się obracam jak powietrza potrzebują
    > nowych pracowników. Roboty jest od groma tylko obciążenia pracy tak
    > masakryczne że jakby nie liczyć to zawsze wychodzi lepiej dla pracodawcy
    > i pracownika pracować na czarno. To jest chory system.

    W to, że jakby nie liczyć to jedynie na czarno nie bardzo wierzę.
    Nie sądzę aby w innych krajach obciążenia pracy (cokolwiek przez
    to rozumieć) były mniejsze.

    Bardzo mi się podoba stwierdzenie, że roboty jest od groma. Jeśli
    zacząć odróżniać pracę od zatrudnienia to pracy jest dużo ale
    z zatrudnieniem jest problem.

    Między jednym a drugim jest tzw. obciążenie pracy. Tylko odnoszę
    wrażenie, że obciążenia w sensie pieniędzy nie są tu kluczowe.
    Samo obciążenie papierkologią i ograniczenia wynikające z
    formalnego zatrudnienia są dużym kosztem, którego się nie mierzy
    w pieniądzach ale który przekłada się na pieniądze.

    > Co do zbytu towarów. Niestety teraz POlityka jest taka że Polacy mają
    > kupować, kupować słono za to płacić (także za myśl techniczną) a nie
    > produkować. Przykładów jest od groma.

    A mógłbyś podać jakieś? W szczególności dotyczące myśli
    technicznej?

    > Wiem.. W dobie globalizacji i dyrektyw unijnych nie da się wprowadzić
    > ceł albo innych uregulowań chroniących lokalną gospodarkę... blebleble

    A czy widzisz jakiś sposób ochrony lokalnej gospodarki?

    > PS. Kiedy te debile zrozumieją że nie każde uregulowanie prawne
    > działające w kraju rozwiniętym jest dobre dla kraju na dorobku?

    Chyba inaczej rozumiemy uregulowania prawne w kraju rozwiniętym i
    w kraju na dorobku ale to temat na osobną dyskusję.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy