PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prosze o informacje nt firmy ABG

  • 1. Data: 2003-02-10 12:45:01
    Temat: Prosze o informacje nt firmy ABG
    Od: "Mako" <m...@...pl>

    Witam,
    Macie może jakieś spostrzeżenia na temat firmy ABG - www.abg.com.pl
    (atmosfera, warunki pracy itp)?
    Być może bedzie to moje przyszłe miejsce pracy... (projektant/programista)
    Pozdrawiam
    Mako
    m...@...pl

  • 2. Data: 2003-02-10 14:01:21
    Temat: Re: Prosze o informacje nt firmy ABG
    Od: flyer <f...@g...pl>

    Mako napisał:

    > Witam,
    > Macie może jakieś spostrzeżenia na temat firmy ABG - www.abg.com.pl
    > (atmosfera, warunki pracy itp)?
    > Być może bedzie to moje przyszłe miejsce pracy... (projektant/programista)

    Podsumuje, to co sam wiem, a wiem niewiele
    --> firma wyglada na normalna - moj krotki pobyt w niej (30 minut)
    pozwolil stwierdzic, ze godziny pracy maja chyba wzglednie negocjowalne
    - dwie osoby bez nerwow przyszly, podpisaly sie i poszly sobie na
    stanowisko;
    --> kase tez chyba placa, skoro pojawil sie tam sprzedawca kanapek i
    sprzedal calkiem ladna ich ilosc;
    --> nie widzialem nerwowej atmosfery;
    --> minusem jest ich lokalizacja, praktycznie juz pod Warszawa;
    --> w tej chwili robia bodajrze AIACS (zajrzyj na ich stronke), wiec
    robota moze byc nerwowa (Kalinowski cos tam straszyl w TV ;) ), pewnie
    tez wyjazdy;
    --> mozliwe, ze kiedy projekt sie skonczy, czesc ludzi pojdzie w
    odstawke, wiec albo zakrecisz sie w ARR, albo bedziesz szukal tez nowej
    roboty;
    --> system placowy - pensja (nie wiem jak wysoka) i udzial w zyskach po
    skonczonym projekcie;
    --> jako jedna z niewielu firm grzecznie mi podziekowala za przyslanie
    oferty pracy;

    Z postow, ktore kiedys byly na grupie wynikal gorszy obraz firmy, tj.
    zatrudnianie na etat i rownoczesnie DG - ale to bylo kilka lat temu,
    wiec moze sie zmienilo;

    Flyer

  • 3. Data: 2003-02-10 17:24:00
    Od: "Mako" <m...@...pl>

    Użytkownik "flyer" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    ...ciach...
    > Podsumuje, to co sam wiem, a wiem niewiele
    ...ciach...

    > Flyer

    Dzięki :) To "niewiele" to i tak więcej niż sie spodziewałem.

    Pozdrawiam
    Mako

  • 4. Data: 2003-02-10 22:42:14
    Od: " " <t...@N...gazeta.pl>

    flyer <f...@g...pl> napisał(a):

    (projektant/programista)

    ..ciach...

    Hej, Mako

    Tak jak chciałeś - parę słów na temat firmy ABG.
    Generalnie - najpierw gwoli sprostowania: firma obecnie zajmuje się
    realizacją projektu IACS (Integrated Administration & Control System) -
    chyba niewiela osób w tym kraju wie, co ten skrót oznacza - po polsku
    Zintegrowany System Zarządzania i Kontroli, czyli system do zarządzania
    dopłatami bezpośrednimi do produkcji rolnej (ale nie tylko). System tworzony
    jest dla ARiMR (Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa), a nie
    dla ARR, jak napisał Flyer. Tyle sprostowań.
    Firma bierze udział w projekcie od prawie 2 lat i - niestety - prawie nic
    konkretnego dotychczas im się nie udało (mam na myśli działający produkt).
    Jest dość duży zespół programistów, ale zarządzany w sposób
    nieprofesjonalny. Projekt prowadzony jest chaotycznie i zarówno pod względem
    merytorycznym, technologicznym, jak i organizacji pracy nie jest to udane
    przedsięwzięcie. Ponieważ obecnie prawdopodobnie jeszcze przybędzie im pracy
    z racji wprowadzenia uproszczonego systemu dopłat, o czym ostatnio głośno
    (co wiąże się ze zmianą funkcjonalności systemu), szukają pewnie kolejnych
    ludzików do roboty. Podejrzewam, że wzrost liczebności zespołu spowoduje
    jedynie dalszy wzrost problemów.

    Podsumowując - możesz zatrudnić się w ABG, jeśli bardzo pragniesz pracować w
    wyjątkowo stresującym projekcie, z marną szansą na sukces, mając nad sobą i
    obok siebie kupę nieudaczników nie potrafiących wykonać w odpowiedni sposób
    najprostszej pracy. Niewykluczone jednak, że atmosfera pracy jest OK, bo tam
    każdy programista robi sobie, co chce i jak chce.

    Tigi

  • 5. Data: 2003-02-11 06:36:57
    Od: "Mako" <m...@s...w.pl>

    Użytkownik <t...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > flyer <f...@g...pl> napisał(a):
    ...ciach...
    > Hej, Mako

    Hej :)

    > Tak jak chciałeś - parę słów na temat firmy ABG.
    Super

    ...ciach...
> [...]
    względem
    > merytorycznym, technologicznym, jak i organizacji pracy nie jest to udane
    To chyba taka charakterystyka dużych polskich projektów informatycznych :(

    ...ciach...

    > Tigi

    Jeszcze raz dzięki :)
    Pozdrawiam
    Mako

  • 6. Data: 2003-02-11 08:49:26
    Od: flyer <f...@g...pl>

    napisał:

    > Generalnie - najpierw gwoli sprostowania:
    <...>
    >Tyle sprostowań.

    Dla mnie to jeden pies - i to i to jedzie na mile PSL, kolezkami i
    niekom..... (w trosce o dobre imie zainteresownaych nie dokoncze) :) i
    tym, ze jedyna osoba, ktora bedzie moze wiedziala o co w tym chodzi,
    moze podlapac "czarna" ale stala robote. Odsylam do ich stronki, bo
    mialem pytanie podczas rozmowy, czy wiem co robia (robili).

    Moge tylko dodac, ze tymczasowosc (zwiazana z praca w systemie -
    projekt-hibernacja-projekt) widac w ich siedzibach - maja jedna
    oficjalna, a niedaleko w budynku FIATa wynajmuja dodatkowo pietro.
    Nie wiem jak jest z ich praca, ale firma zrobila i ukonczyla tez czesc
    SAPARDu (chyba dobrze tym razem napisalem, ale jestem noga z jezykow -
    taki model ;) ), wiec moze to jest to nad czym robili od 2 lat?

    Flyer

  • 7. Data: 2003-02-11 15:59:27
    Od: "The_EaGle" <t...@t...pl>

> [...]
    tam
    > każdy programista robi sobie, co chce i jak chce.

    Zaciek-awiasz mnie :-P

    Znaczy cos zakladasz nic w praktyce nie wiedzac. :-) Skad mozesz znac
    atmosfere w ABG skoro w ABG nie pracujesz? Skad mozesz cos wiedziec na temat
    ludzi pracujacych w tam skoro ich nie znasz? Wreszcie czy masz jakies
    pojecie na tamat tego projektu, jego wielkosci???
    Jak dotad to co napisales swiadczy tylko o tym ze wypowiadasz sie na temat
    czegos o czym nie masz bladego pojecia.

    Masz jakis interes w pisaniu bzdur na temat ABG?

    PS. Uwazasz ze praca w Crowlay Sp. zoo jest w jakims sensie lepsza? ;-> Bo
    ich strona jest lekko nie kompatybilna z IE 5,0. :-D

    Rafał