PracaGrupypl.praca.dyskusjePropozycja awansu › Re: Propozycja awansu
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Propozycja awansu
    Date: Wed, 8 Aug 2007 20:46:53 +0200

    W wiadomości news:46ba004b$0$9045$f69f905@mamut2.aster.pl PawelC

    > Po dwoch latach pracy w firmie dostalem propozycje awansu na kierownika
    > dzialu. Niby nic nadzwyczajnego, niemniej jednak mam kilka watpliwosci i
    > pytan.
    > Czy mam prawo prosic, zadac (?) jasnego okreslenia na pismie swoich
    > kompetencji, obowiazkow, zakresu przyslugujacych mi uprawnien itd.
    Tak. I to koniecznie _przed_ podjęciem decyzji

    > Dwoch moich poprzednikow rozstalo sie z firma na wskutek niejasnosci w tym
    > wzgledzie (odpowiedzialnosc bez mozliwosci wplywu na wiele podejmowanych
    > decyzji).
    Nie rozumiem zatem skąd twoje pytanie, nie uczysz się na błędach (a lepiwej
    sie uczyć na błedach cudzych niż własnych)?

    > Druga sprawa jest moze raczej natury psychologiczno-socjologicznej.. :)
    > Jest takie stare przyslowie pszczol, ze nie robi sie kierownika sposrod
    > pracownika, troche obawiam sie kwasow w dziale (6 osobowym) na tym
    > punkcie, zwlaszcza, ze jestem najmlodszy stazem. Wdzieczny bede za kazda
    > odpowiedz, jak sobie ktos z tym radzil
    Miałem tak samo. Zostałem szefem sporego (dużo większego niż twój) zespołu
    będąc jednym z najmłodszych spośród jego składu (różnice wieku naprawdę
    duże), poza tym byli w nim ludzie, z którzy mnie znali od lat a niektórym
    wcześniej podlegałem w ten czy inny sposób.
    Nie byłem mądry i popełniałem poważne błędy, wydawało mi się, że mam
    "władzę", ale oni byli cierpliwi i powoli mnie prostowali, aż po pewnym
    czasie zmądrzałem.
    Po prostu niech ci nie walnie w dekiel. Zostań po ich stronie i zawsze ją
    trzymaj, działaj na ich rzecz, mów prawdę, zasięgaj ich rad i słuchaj ich.
    Tak czy inaczej stajesz z własnej woli między młotem a kowadłem. Prędzej czy
    później przystąpisz do egzaminu z umiejętności zachowania się w tej
    sytuacji. Ceną jego zdania może być utrata stanowiska, może nawet pracy.
    Trudno, takie życie.

    --
    Jotte