PracaGrupypl.praca.dyskusje › Projekt i wykonanie strony internetowej - umowa o dzieło czy umowa zlecenie?

  • 1. Data: 2006-09-08 09:47:04
    Temat: Projekt i wykonanie strony internetowej - umowa o dzieło czy umowa zlecenie?
    Od: "pejcu" <o...@p...fm>

    Jak w temacie. Który rodzaj umowy należy (można?) podpisać z potencjalnym
    zleceniodawcą jeśli miałbym wykonać dla niego serwis internetowy?

  • 2. Data: 2006-09-08 14:13:55
    Od: m...@g...com

    pejcu wrote:

    > Jak w temacie. Który rodzaj umowy należy (można?) podpisać z potencjalnym
    > zleceniodawcą jeśli miałbym wykonać dla niego serwis internetowy?

    To zależy czy masz tą stronę robić czy zrobić.

    p. m.

  • 3. Data: 2006-09-08 14:20:56
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    pejcu napisał(a):
    > Jak w temacie. Który rodzaj umowy należy (można?) podpisać z potencjalnym
    > zleceniodawcą jeśli miałbym wykonać dla niego serwis internetowy?

    zdecydowanie korzystniejsza dla obu stron jest umowa o dzielo,
    zwlaszcza autorska - nie podlega pod ZUS i wyzsze kup = 50%. Uwaga
    tylko na ew VAT! Odsylam na strone MF.

    --

    glos

  • 4. Data: 2006-09-08 14:32:09
    Od: m...@g...com

    glosnetu wrote:

    > zdecydowanie korzystniejsza dla obu stron jest umowa o dzielo,
    > zwlaszcza autorska - nie podlega pod ZUS i wyzsze kup = 50%. Uwaga
    > tylko na ew VAT! Odsylam na strone MF.

    Zależy pod jakim kątem patrzymy na korzyści. W przypadku umowy o dzieło
    zapłata należy się po zrobieniu i odebraniu dzieła. W przypadku umowy
    zlecenie wystarczy jak strona będzie starannie wykonywana w czasie trwania
    umowy.

    Jeżeli jest obawa że np. zleceniodawca/zamawiający będzie robił szopki z
    odebraniem dzieła itd... to wtedy korzystniejsza jest umowa zlecenie.

    p. m.

  • 5. Data: 2006-09-08 21:17:44
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    m...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > Jeżeli jest obawa że np. zleceniodawca/zamawiający będzie robił szopki z
    > odebraniem dzieła itd... to wtedy korzystniejsza jest umowa zlecenie.

    jesli chodzi o kwestie odbioru i rozliczenia - masz racje, jednak mnie
    chodzilo wylacznie o aspekt finansowy.

    --

    glos