PracaGrupypl.praca.dyskusjeProgramistyczna Wieza Babel??? › Re: Programistyczna Wieza Babel???
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Programistyczna Wieza Babel???
    Date: Tue, 8 Jul 2003 08:47:09 +0000 (UTC)

    marek9993 <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Jaytee <j...@j...net> napisał(a):
    >

    > Pracujac jako programista strukturalny, obserwowalem w wolnej chwili
    wysilki
    > nowoprzyjetych absolwentow, majace na celu opanowanie visuali. Widzac ich
    > problemy z zonglowaniem obiektami, przypominajace raczej cierpienia
    > wynalazcy, zastanawialem sie i nadal sie zastanawiam - jak mozna
    bezbolesnie
    > przejsc ze strukturalnego na obiektowe. Ich wysilki wydawaly mi sie troche
    > sztuka dla sztuki, bo firma uzywala w owym czasie Clippera na .dbf i
    Cobolu
    > na DB2, wymieniajac dane przy pomocy teksciakow na dyskietce 230MB lub CD.
    > Efektow ich dzialan sie nie doczekalem bo mnie dosiegnela reorganizacja
    > firmy. Jak znam realia, to ci co pozostali - jezeli opanowali visuale, to
    > uzywaja je zamiast Clippera :) Jakie narzedzia sa teraz "najmodniejsze" w
    > firmach, ktore same tworza oprogramowanie do zarzadzania?

    Używam różnych narzędzi - głównie C++ i języków skryptowych. Nawet VBA żeby
    doczepić do Excela narzędzie do prezentacji danych.

    Jeśli chcesz znać moją opinię, to nie wyobrażam sobie jak można pisać duże
    programy bez obiektów.

    Serio firma używała Clippera i Cobola ? Nic dziwnego, że dopadł ich w końcu
    rynek. Cobol to przeciez historia informatyki, a Clipper to "hardcore DOS
    programming".