PracaGrupypl.praca.dyskusjeProgramistyczna Wieza Babel??? › Re: Programistyczna Wieza Babel???
    From: " marek9993" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Programistyczna Wieza Babel???
    Date: Sat, 5 Jul 2003 16:20:18 +0000 (UTC)

    Jaytee <j...@j...net> napisał(a):

    > Wszystkiego znac nie mozna :-)
    Oczekiwania pracodawcow wskazuja, ze w pewnym zakresie nie tylko mozna, ale
    wrecz trzeba :) Czesc pracodawcow przeciez wymienia informacje miedzy soba -
    rowniez te dotyczace umiejetnosci pracownikow.

    > Ja osobiscie nie zauwazylem zeby ta liczba jezykow sie jakos
    > zwiekszala.
    > Moze poprostu trafiles na taki okres gdy firmy poszukuja wiecej osob
    > do mniej
    > popularnych jezykow.
    Kto generuje takie zapotrzebowanie zakladajac, ze wiekszosc pracodawcow nie
    jest informatykami? Doradcy? Jezeli tak, to do czego to doprowadzi, jezeli
    coraz wiecej podmiotow musi wymieniac dane miedzy soba i z administracja
    panstwowa? Czy doradcami sa glownie pasjonaci i fanatycy nowosci za cudze
    pieniadze? Jezeli cos w necie ma sluzyc tylko do ogladania, to moze byc
    zrobione nawet plakatowka na ekranie, ale jezeli ma byc jakas wymiana danych,
    a jeden uzywa PHP i MySQL, inny uzywa Oracle, inny SAP/R3, a jeszcze inny
    ABAP, to wymiana danych moze stanowic zbyt duzy poziom abstrakcji.

    > Zasadniczo jak juz wiesz co to jest programowanie i masz chociaz
    > ogolne pojecie
    > o metodach programowania to nauka kazdego nowego jezyka jest kwestia
    > paru dni do paru tygodni pisania jakiegos konkretnego programu.
    > Same jezyki programowania sa proste, tu niewiele trzeba sie uczyc,
    > problem polega na
    > roznorodnosci systemow operacyjnych i dodatkowym oprogramowaniu typu
    > bazy danych, gdzie rzeczywiscie trzeba sie wglebic i poznac
    > specyficzne cechy.
    Pracujac jako programista strukturalny, obserwowalem w wolnej chwili wysilki
    nowoprzyjetych absolwentow, majace na celu opanowanie visuali. Widzac ich
    problemy z zonglowaniem obiektami, przypominajace raczej cierpienia
    wynalazcy, zastanawialem sie i nadal sie zastanawiam - jak mozna bezbolesnie
    przejsc ze strukturalnego na obiektowe. Ich wysilki wydawaly mi sie troche
    sztuka dla sztuki, bo firma uzywala w owym czasie Clippera na .dbf i Cobolu
    na DB2, wymieniajac dane przy pomocy teksciakow na dyskietce 230MB lub CD.
    Efektow ich dzialan sie nie doczekalem bo mnie dosiegnela reorganizacja
    firmy. Jak znam realia, to ci co pozostali - jezeli opanowali visuale, to
    uzywaja je zamiast Clippera :) Jakie narzedzia sa teraz "najmodniejsze" w
    firmach, ktore same tworza oprogramowanie do zarzadzania?
    Pozdrawiam
    Marek