PracaGrupypl.praca.dyskusjeProgramista - pytania › Re: Programista - pytania
  • Data: 2008-02-14 20:30:49
    Temat: Re: Programista - pytania
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <4...@i...go
    oglegroups.com> Robert Sajdok napisal(a):

    > Silne typowanie cię tak męczy ;) ? To masz groovy, scala, jruby
    > wszystko korzysta JVM.

    Ja w kwestii formalnej. Panowie nie mylmy silnego typowania ze statycznym
    typowaniem, bo to są dość niezależne kwestie. Zarówno Java i Python są
    silnie typowanymi językami, gdzie każdy obiekt ma dokładnie określony typ.
    Natomiast - w przeciwieństwie do Javy - Python jest dynamicznie typowany,
    więc zmienne są tylko etykietkami nie niosącymi żadnej informacji o typie
    obiektu do którego się odwołują.

    --
    Pozdrawiam, Piotr.Kuc-(szympans)-kuciak.net
    Piotr Kuć