PracaGrupypl.praca.dyskusjeProgramista bez wykształcenia technicznego. › Re: Programista bez wykształcenia technicznego.
    From: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Programista bez wykształcenia technicznego.
    Date: Sat, 9 Jun 2007 19:57:18 +0200

    > Żartuję, chodzi mi po prostu o to, skąd masz taką a nie inną opinię.
    > Jakieś osobiste doświadczenia?

    Taka teoria. O rzeczywistą praktykę pytaj pracowników. Taka jest ogólna
    zasada działania takich korporacji. Głównie chodzi o to, żeby zatrudnić,
    młodego człowieka, który będzie się utożsamiał z korporacją, z jej
    dokonaniami. Będzie dumny ze swojej firmy. Zintegrowac i otoczyć opieką jego
    rodzinę, zająć jego czas poza pracą, dać mu poczucie uczestniczenia w czymś
    wielkim. Dać mu wakacje, siłownię, saunę, darmowe obiady, opiekę lekarską.
    Dla dużej korporacji myślę, że jest to słuszna droga rozwoju firmy. Wadą
    jest, że taki tryb zabija indywidualność. Ja sam jestem indywidualistą, więc
    mnie taki sposób pracy oraz prowadzenia projektów nie odpowiada. Poza tym
    nie zgadzam się z przenoszeniem korporacyjnych (mało wydajnych) metod
    organizacji pracy do mniejszych firm. Jednak pod kątem pracownika, to "co
    kto lubi": jeśli komuś się podoba taski tryb organizacji , to taka firma
    może mu dać spełnienie i zadowolenie.

    Nie mówię, że tak jest w Motoroli, ale ogólnie.

    Łukasz