PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prognozy rozwoju technologii

  • 1. Data: 2006-12-21 20:19:16
    Temat: Prognozy rozwoju technologii
    Od: WK <a...@w...pl>

    http://www.cxo.pl/artykuly/51536.html

    [...]
    Jeszcze szybciej zmieniać się będą miejsca pracy. Ludzie będą coraz
    rzadziej potrzebni. Firmy, w których nie ma pracowników, mają pojawić
    się już pomiędzy 2008 a 2012 r. Powstaną też czysto elektroniczne firmy
    - z minimalnym zaangażowaniem ludzi. Prawdopodobnie będzie ono jeszcze
    potrzebne do założenia samego biznesu. Do 2020 r. w Wielkiej Brytanii
    tylko 10% osób w wieku produkcyjnym będzie zatrudnionych przy produkcji.
    Nie oznacza to boomu na rynkach pracy w innych częściach świata. Wraz z
    powstawaniem autonomicznych fabryk, wytwarzających wszystko od A do Z, w
    latach 2016 - 2020 zacznie się wzrost bezrobocia w Azji.

    Obserwujemy już zmiany definicji miejsca pracy. Futurolodzy precyzują
    kolejne etapy tej przemiany odnośnie rynku brytyjskiego. Do końca
    bieżącej dekady co czwarty brytyjski pracownik przynajmniej dwa dni w
    tygodniu będzie "telepracował". Do 2020 r. więcej osób będzie pracować z
    telecentrów niż z "domowego" biura. Liczba telecentrów w latach
    2016-2020 ma się podwoić.
    [...]

  • 2. Data: 2006-12-22 10:38:04
    Temat: Re: Prognozy rozwoju technologii
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    WK wrote:
    > http://www.cxo.pl/artykuly/51536.html

    Bardzo mi się podobają "prognozy z dziką kartą", pozdrowienia dla
    tłumocza :-))

    T.

  • 3. Data: 2006-12-22 11:28:40
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    On Thu, 21 Dec 2006 21:19:16 +0100, WK wrote:

> [...]
    > Jeszcze szybciej zmieniać się będą miejsca pracy. Ludzie będą coraz
    > rzadziej potrzebni. Firmy, w których nie ma pracowników, mają pojawić

    ciekawe co autor mial na mysli, juz teraz przeciez juz dzisiaj mozna
    wyklikac firme telekomunikacyjna w ktorej wszystko jest zalatwiane
    automatycznie (rozliczenia, drukowanie faktur, samodzielne urchamianie
    uslug przez klienta) i tak dalej i tak dalej

    > Powstaną też czysto elektroniczne firmy
    > - z minimalnym zaangażowaniem ludzi.

    czyli wzrosnie zapotrzebowanie na tak zwanych wdrozeniowcow zarabiajacych
    miliony :>

    > Prawdopodobnie będzie ono jeszcze
    > potrzebne do założenia samego biznesu.

    a nadzor, upgradey, poprawki to co ?

  • 4. Data: 2006-12-22 11:37:42
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    futszaK wrote:

    > czyli wzrosnie zapotrzebowanie na tak zwanych wdrozeniowcow zarabiajacych
    > miliony :>

    Tia, ale chodzi o to, ze zatrudnienie przy produkcji bedzie dla
    mniejszej ilosci ludzi.
    Autor przepowiedni nie uwzglednia jednak sektora uslug, ktory w
    zaawansowanych gospodarczo spoleczenstwach bardzo rosnie. Wiele z tych
    uslug ma taka nature, ze musi je wykonywac czlowiek, chocby dlatego, ze
    dla klienta wazna wartoscia dodana jest kontakt z zywym czlowiekiem.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 5. Data: 2006-12-23 18:39:08
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    >
    > --
    > http://nz.pasnik.pl
    > mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533
    Chcialbym być takim optymistą jak Ty. Ile butow w tym roku dałeś do
    podzelowania, ile kluczy dorobiłeś. Ile razy naprawialeś samochód, ile razy
    malowali ci mieszkanie. Myślisz że wszyscy fryzjerami zostaną albo kelnerami.
    Rewolucja przemysłowa rozpoczęta w XIX wieku zakończy sie w pierwszej połowie
    XXI. Myślisz że elektrownię termojądrową to budują bo mają w magazynie rochę
    gzorow do zagospodarowania i szkoda wyrzucić. Zmieni się struktura społeczeństw.
    Ogółowi trzeba będzie dać tyle żeby przeżyło. Zielony solwent blisko. Normalne
    żarcie będzie dla wybranych. Tomek

  • 6. Data: 2006-12-23 22:06:57
    Od: WK <a...@w...pl>

    Tomek napisał(a):

> [...]
    > malowali ci mieszkanie. Myślisz że wszyscy fryzjerami zostaną albo kelnerami.
    Niezle
    Mamy XIX wiek. Uslugi to np. doractwo personalne, IT, turystyka itp.
    Po co komu szefc jak buty kosztuje 100zl :)

> [...]
    > Ogółowi trzeba będzie dać tyle żeby przeżyło. Zielony solwent blisko. Normalne
    Nie dla wybranych tylko dla tych co dadza z siebie cos wiecej niz
    8h/dzien wymachiwanie lapami przy tasmie, bo tyle to potrafi robot
    przemyslowy.
    Juz teraz ogolowi daje sie tylko tyle by przezylo i by bylo to zgodne z
    obowiazujacym prawem (okolice najnizszej pensji w danym kraju).

  • 7. Data: 2006-12-23 22:52:10
    Od: Matt Z <m...@...pl.usun.koncowke>

    Tomek napisał(a):
    > Ile butow w tym roku dałeś
    > ile kluczy dorobiłeś
    > Ile razy naprawialeś samochód

    Immona też była kobietą

    --
    Matt Z

  • 8. Data: 2006-12-23 23:04:19
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 23 Dec 2006 23:06:57 +0100, WK <a...@w...pl>
    w <emk99k$8jr$1@inews.gazeta.pl> napisał:

    > Tomek napisał(a):
    [ ... ]
    > Niezle
    > Mamy XIX wiek. Uslugi to np. doractwo personalne, IT, turystyka itp.
    > Po co komu szefc jak buty kosztuje 100zl :)

    Szewc. Do butów, które kosztują 1000 zł albo więcej.

    Podobnie krawiec, go garniturów które kosztują 10x więcej niż takie w
    sklepach.
    Albo takich, które mają być uszyte tak, żeby nie było widać kabury.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 9. Data: 2006-12-23 23:16:51
    Temat: [ORT]Re: Prognozy rozwoju technologii
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik WK napisał:

    > Niezle
    > Mamy XIX wiek. Uslugi to np. doractwo personalne, IT, turystyka itp.
    > Po co komu szefc jak buty kosztuje 100zl :)

    doradztwo. miejze litosc, chlopie...

  • 10. Data: 2006-12-23 23:31:30
    Temat: Re: [ORT]Re: Prognozy rozwoju technologii
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > doradztwo. miejze litosc, chlopie...
    Daj luzu. On już jest przeznaczony na zielony solwent. Niech pisze jak chce. Tomek