PracaGrupypl.praca.dyskusjeProcter&Gamble-test analitycznego myślenia? › Re: Procter&Gamble-test analitycznego myślenia?
    From: "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Procter&Gamble-test analitycznego myślenia?
    Date: Tue, 3 Sep 2002 19:08:44 +0200
    Sender: L...@p...onet.pl@batnet.futuro.pl

    Hejka!
    Włąsciwie to się zgadzamy. Tyle ze dla mnie zarówno studia humanistyczne,
    jak i ścisłe to polowa, ja jestem za typem człowieka renesansu, i to jest
    typ idealny, do którego studenci powinni dążyć. Ty myślisz ze mnie nei
    przerażało jak na zajęciach ze statystyki połowa ludzi nie umiała podstawic
    danych do wzoru!!! Ja tu pomijam, kwestie znajomości matematyki (królowej
    nauk), ale średnio inteligentny student po wytłumaczeniu mu czegoś krok po
    kroku, jak na mój gust powinien umiec to zrobic 5 minut póżniej, bo to po
    prostu świadczy o jego inteligencji.
    Problem w Polsce nei polega na nadprodukcji absolwentów studió
    humanistycznych, lecz na nadprodukcji absolwentów wogóle. Bo tu nie chodzi
    ostopien trudności studiów, bo n ataką psycholgie jest 14 osob na 1 miejsce,
    a na politechnice są wydzialy, na któr eprzyjmuje sie z konkursu śiadectw.
    Chodzi o to, ze niewiadomo skąd nagle wszyscy sobie ubzdurali ze kazdy musi
    miec mgr przed nazwiskiem, i lezą n ate studia osoby, które dawno temu
    powinny skonczyc co najwyzej na technikum. Powstają setki szkól prywatnych o
    wątpliwym poziomie, dziesiątki filii, gdzie studiowanie jest czystą fikcję,
    a magistrów przybywa!!!! I po jaką cholerę? Potem te rozbudzone nadzije (bo
    po studiach to kazdy prace znajdzie) mają brutalne zderzenie z
    rzeczywistością, i stąd to całe bagno.
    Studia, to okres 5 lat, kiedy młody człowiek się rozwija - wszechstronnie,
    bo na matematyce tez jest wstep do filozofii, socjologii, psychologii. To
    jest ta wiedza i toobycie, które powinny wyrózniac jak bynie patrzec
    przyszłą elitę społeczeństwa, a do tego przez te 5 lat studenci powinni
    studiowac to co ich pasjonuje i inetersuje. Kierunek jest niewazny, wazny
    jest poziom jaki sie reprezentuje. Wazne jakie ktos ma moliwosci
    intelektualne, w jaki sposob funkcjonują jego procesy myślowe. Dlatego tez w
    firmach konsultingowych pracuje sporo filozofów, socjologów. Bo podliczania
    słupków cyferek zostana nauczeni przez 3 miesiące, ale myślenia
    analitycznego nei da się tak nauczyć.
    Wiadomo ze jak mam zatrudnic informatyka to nie zatrudnie kogos po
    filozofii, lae jesli ten ktos po filozofii w ramch swojego hoby pojął taką
    samą wiedzę potzrbną jak ten po specjalistycznych studiach - to nie widze
    przeciwskazan. Dlatego bede obstawac przy tym, ze neikierunek studiów,a to
    co konkretn ajednostka prezentuje swoją osobą jest wazne. Bo jesliby tak nie
    było, to szukając do firmy ksiegowego wystarczyłoby losowo wybrac CV, ktore
    spełnai wymagania formalne. A jednak po cos sa te wszystkie testy, analizt,
    rozmowy - bo zatrudniam konkretnego człowieka z jego zdolnościami i
    umiejętnościami, a nie skonczony kierunek studiów.

    Pozdrawiam serdecznie
    Lia

    ps. Cinajlepsi nei zawsze mają szanse na doktorat. zdarza sie ze najlepsza
    osoba na studiach nie zaostaje przyjeta n astudia doktoranckie bo ma za małe
    plecy. i pozostaje tylko isc do normalnej pracy, zarobic na te studia
    doktoranckie, i za rok zapisac sie na zaoczne studia i pogłebiac swoją
    wiedze na Uczelni.

    --
    Lia