PracaGrupypl.praca.dyskusjePrawda w czasie rozmowy kwalifikacyjnej › Re: Prawda w czasie rozmowy kwalifikacyjnej
    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Prawda w czasie rozmowy kwalifikacyjnej
    Date: Tue, 06 Apr 2010 08:52:42 +0200

    SNK pisze:
> [...]
    > odpowiadać szczerze): "piję towarzysko - czasami piję piwo lub dwa na
    > imprezie", "czasami się denerwuję", "czasami podnoszę głos", normalka. Ona
    > tak odpowiedziała. Pracę dostała jej przyjaciółka po tym samym studium
    > kosmetologicznym, z IDENTYCZNYMI kwalifikacjami, która przyznała się, że na
    > wszystkie pytania ściemniała "nigdy nie piję", "nigdy się nie denerwuję",
    > "niegdy nie podnoszę głosu".
    >
    > I powiedzcie sami: czy opłaca się mówić (pisać) prawdę na rozmowach
    > kwalifikacyjnych, w przypadku rzeczy, których de facto nie da się sprawdzić?

    Dużo zależy... Od tego jaka firma i jakie pytania. Te drugie (Twojej
    siostrze) wymyśliła osoba, której się wydaje, że potrafi coś wyczytać z
    takiego testu. Robi tak na prawdę cyrk, bo nie wie kogo wybrać, a
    wybierając i tak losuje. Natomiast sa sytuację, że jest kilka ważnych
    umiejętności, oraz kilka dodatkowych, które dobrze by było, by ktoś
    umiał, ktoś chwali się znajomością umiejętności z drugiej grupy i na
    rozmowie przypadkiem wychodzi, że kłamał co do takowych umiejętności.
    Mimo być może lepszej umiejętności podstawowych (bo często i tak jest to
    nie do sprawdzenia i tak podczas rozmowy, chyba, że różnica miedzy
    kandydatami jest znaczna), przyjęty w większości firm nie zostanie.

    > Bo z dotychczasowych moich obserwacji a chyba nie tylko moich, że wszędzie
    > tam gdzie można, trzeba kłamać jak najęty.

    Wszędzie tam, gdzie pracowałem ja i moi znajomi, gdzie można było kłamać
    i dzięki temu dostawało się dobre stanowisko, albo w ogóle pracę,
    pracować w danym miejscu nie było dobrze pracować...

    > Jak to podsumował mój kumpel (ten
    > co dostał pracę w helpesku): "mam to gdzieś, najwyżej mnie zwolnią a wtedy
    > poszukam sobie czegoś nowego i znowu naściemniam".

    W wielu miejscach podobnych sam się zwolni.... Okaże się że atmosfera
    pracy jest chora....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl