PracaGrupypl.praca.dyskusjePrawa do stworzenia programu komp.? › Re: Prawa do stworzenia programu komp.?
    From: "Arek" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Prawa do stworzenia programu komp.?
    Date: Tue, 12 Nov 2002 10:24:23 +0100

    o ile mie wiadomo, to prawa autorskie są są rzeczywiscei niezbywalne, ale
    też kwestai tego,
    nie wiem, czy w swietle prawa prawa te nie są wlasnoscia firmy.
    Oczywiscie mozesz mowic, ze wszystko Ty napisales, ale przeciez bez tej
    firmy, jej kontaktow
    i klienta i jak powiedziales, wskazowek funkcjonalnych od szefa, nigdy bys
    nie poznal
    potrzeb klienta i nie napisal tej aplikacji.
    Inna sprawa, ze prawo w Polsce jest takie, ze chyab nikt sie nie bedzei
    bawil w to.
    Jeszcze jest forma porozumienia z pracodawca. Jesli miales umowe, w ktorej
    np. podpisales
    przekazanie prawa autorskich to jest tym gorzej. Najwazjesze jednak, czy
    mogą znalezc
    fragmenty kodu te same. Drugą sprawa pozostaje to, ze jest cos takiego jak
    nieuczciwa konkurencja:
    pracowales w tej firmie, poznales kontakty do klientow i wychodzac z pracy
    chcesz tych klientow przejac.
    Firma moze Cie podac do sadu za nieuczciwa konkurencje itp. Jest cos nawet w
    prawie takiego o dobrych
    obyczajach;-) Smiesznie brzmi, ale jak ktos bedzie chcial i bedzie dobrym
    prawnikiem moze to wyciagnac.

    TO jest teoria, a praktyka wyglada tak, ze pewnie nic by Ci nie zrobili bo w
    Polsce w tym sensie prawo
    chyba nie jest jeszcze do konca ustalone i moze jest zakaz, ale nie ma
    mozliwosci wyegzekwowania tego.

    Najlepiej, napisz apliakcje od nowa (jak ktos wspomnial, bedzie lepszai
    uporzadkowana do tego;-))
    i najlepiej, jak ci klienci chca ,to zrob na ich zlecenie, tzn. nie bedzie
    to apliakcja Twoja, i nie bedziesz
    miala prawa tego sprzedawac dalej i to oni bedą wlascicielami kodu, ale za
    to nie posadza cie o tworzenie konkurencji,
    bedziesz niejako zatrudniony w nowej firmi, a to juz jest baaardzo trudne do
    udowodnienia dla Twoejgo
    poprzedniego pracodawcy.

    Pozdrawiam,
    Arek