PracaGrupypl.praca.dyskusjePrawa do napisanego programu... › Re: Prawa do napisanego programu...
    From: "Pawel" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Prawa do napisanego programu...
    Date: Tue, 14 Mar 2006 09:36:42 +0100
    Sender: p...@s...tnp.pl

    > oj; to bardzo zle zrobiles; bo z dalszego opisu wynika, ze
    > zainstalowanie tego programu nie nalezo do Twoich obowiazkow;
    > a zrobiles to na sprzecie pracodawcy jednak; dobrze, ze nie
    > dostales za to upomnienia;

    Administruję siecią (serwerami) więc nie wykraczało to poza moje obowiązki.

    > eeee - nie rozumiem; dostales zlecenie od przelozonego, ze masz
    > zrobic taki soft - czy moze sam wyszedles z inicjatywa? chyba
    > raczej to drugie, skoro program pisales poza godzinami pracy??

    Program miał ułatwić między innymi moją pracę.

    > nie bedzie to fair z Twojej strony :> przeciez jak pisales program,
    > nie liczyles ze otrzymasz za niego jakiekolwiek wynagrodzenie?? prawda??
    > okazalo sie to dopiero "w praniu", ze jest to przydatne; ale teraz
    > przepadlo :>

    Gdy wyszedłem z propozycją napisania programu, miałem obiecaną premię, więc
    na coś liczyłem.

    > no coz... wykonujac cos szkodliwego (wgrywajac taki program na serwer)
    > przysluzyles sie rozwojowi firmy; ale teraz wykonujac ponownie cos
    > szkodliwego (tym razem kasujac program z serwera) nie przysluzysz sie,
    > tylko wrecz odwrotnie: wykonasz dzialanie na niekorzysc pracodawcy
    > (i nie ma tu raczej znaczenia, ze sam program pojawil sie w firmie
    > niezbyt elegancko, GDYZ teraz Twoj program przerodzil sie - jak
    > twierdzisz - w narzedzie codziennej pracy i kasujac go sparalizujesz
    > w pewnym stopniu prace w Twojej firmie);

    Cóż, dane można przecież obrabiać w excelu.

    > no to jeszcze raz: rozumiem, ze wszystko bylo dla Ciebie w porzadku
    > tak dlugo jak tam pracowales - wtedy pewnie mogliby Ci za ten program
    > nie zaplacic calymi latami i byloby OK - tak?? a fakt jest taki, ze
    > nie ma tutaj znaczenia jakie byly Twoje motywacje, poswiecenie czy
    > cokolwiek przy pisaniu tego cuda - to nie byl Twoj obowiazkek zwiazany
    > z wykonywaniem czynnosci sluzbowych - zrobiles to bo chciales; zatem
    > nie wiem na jakiej podstawie chcesz teraz uzyskiwac jakies korzysci
    > za cos, co DAROWALES wczesniej swojemu pracodawcy;

    Czy ja coś darowałem?

    > a wystarczylo sie umowic ze wspolpracownikami; oglosic, ze sie costam
    > napisalo, zapytac kierownictwa czy mozna to przetestowac w pracy przez
    > np. dwa tygodnie; zastrzec ze po tym okresie sa dwa wyjscia: 1) firma
    > placi i program zostaje; 2) firma nie placi i program kasujesz; teraz
    > naprawde nie masz juz o co walczyc;

    Racja - faza testów powinna być przedsięwzięta.

    Paweł