PracaGrupypl.praca.dyskusje[Prasa] Kierowcy MPK uciekają z Poznania na Wyspy › Re: [Prasa] Kierowcy MPK uciekają z Poznania na Wyspy
  • Data: 2006-09-29 13:41:39
    Temat: Re: [Prasa] Kierowcy MPK uciekają z Poznania na Wyspy
    Od: "Any User" <a...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    > A jakie to są "normalne pieniądze"? Czy takie za które opłacisz podstawowe
    > rzeczy (rachunki), za które się wyżywisz, a także kawałek odłożysz, to są
    > wygórowane żądania, czy jeszcze nie?

    Tak. Normalne pieniądze, to są takie, za które opłacisz podstawowe rachunki.
    Ale odkładanie, to już jest luksus.

    > - internet + tv - 120 zł/mc
    > - studia - 300 zł/mc
    > - ubezpieczenie na życie z funduszem kapitałowym - 300 zł/mc (bo nie płacę
    > ZUS)

    No bez jaj...

    > A tu jeszcze trzeba się wyżywić, coś ubrać, czasem kupić książkę, czasem

    To jeszcze ok.

    > pójść do kina, na basen, czasem gdzieś wyjechać i zaszaleć... słowem
    > prowadzić

    Znowu przesadzasz. Chcesz mieć kasę na luksusy, to poświęcaj się dla firmy,
    zostań dostrzeżony, awansuj i miej. Najlepiej to każdemu robolowi kokosy
    dawać za to tylko, że raczy popracować przez 8 godzin...

    > A może mam z czegoś zrezygnować, hm? Ze studiów? Albo z ubezpieczenia? Po
    > co
    > myśleć o właśnej przyszłości, nie? Lepiej zaiwaniać i to koniecznie za
    > grosze, żeby komuś było lepiej teraz, a jak się temu komuś
    > znudzisz/podpadniesz
    > i wymieni Cię na nowszy model, to lądujesz bez żadnych perspektyw (bo ani
    > studiów, ani kasy na czarną godzinę nie masz).

    Popatrz na to z drugiej strony. Dzięki takim warunkom pracownik ma
    nieporównywalnie lepszą motywację do pracy. A dlaczego? Otóż jeśli pracownik
    dysponuje "backupem", to nie pracuje tak wydajnie i ofiarnie, jak mógłby,
    gdyż właśnie zdaje sobie sprawę, że w razie czego, to ... - a jeśli nie ma
    żadnego odwrotu, to pomaga mu pracować lepiej i być wiernym swemu
    pracodawcy.