PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracownik nie chce iść na urlop?

  • 21. Data: 2007-03-27 09:15:58
    Temat: Re: Pracownik nie chce iść na urlop?
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Herbi napisał(a):

    > A Regulamin wynagradzania co stanowi?
    > Zerknąc do UoP, i RW - *najprawdopobniej* premii nie można ot tak sobie
    > "odebrać".

    Zależy czy premia jest regulaminowa czy uznaniowa, uznaniowa mozna
    zabierac wedle uznania, regulaminowa wedle regulaminu.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 22. Data: 2007-03-27 11:32:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eu8gdo$6ld$1@nemesis.news.tpi.pl Gassk <g...@o...eu>
    pisze:

    > Jeden z moich pracowników nie chce iść na urlop, a ma jeszcze
    > niewykożystany za zeszły rok. Ciężko gościa za to wywalić, ale PIP lubi
    > się takich pierdół czepiać, a gostek cały czas mnie zwodzi i mówi, że
    > teraz nie może bo ma dużo roboty, innym razem pogoda mu nie pasuje itd.

    Pracownik ma prawo do urlopu i nie może się go zrzec (KP art. 152).
    Urlopy wykorzystywane są zgodnie z planem urlopów ustalanego przez
    pracodawcę (jeśli u danego pracodawcy ustala się go) albo w terminie
    uzgodnionym z pracownikiem (KP art. 163).
    Urlopu zaległego udziela się najpóźniej do końca 1 kwartału roku
    następującego po nabyciu prawa do urlopu (KP art. 168).
    Pracodawca ma zatem ustawowy obowiązek udzielić pracownikowi urlopu i chęć
    pracownika nie ma tu nic do rzeczy. Uzgodnienie z pracownikiem terminu nie
    powiodło się i w tym momencie działa art 168.
    Udziel mu więc urlopu na piśmie, nie dopuść do pracy w okresie tego urlopu i
    po wszystkim.
    Nawet jeśli nie będzie chciał wypełnić tzw. wniosku urlopowego, to nie
    szkodzi - urlopu mu udzielono i jest na to dowód.

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2007-03-27 11:42:15
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Użytkownik "Patryk" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > też dokładnie nie wiem jakim przepisem to poprzeć, ale ja w tym roku
    > dostałem kase za niewykorzystany urlop. zawsze kilka dni zostawało z
    > poprzedniego roku. w marcu kadrowa mnie podliczyła i przez ostatnie 3
    lata,
    > uzbierały mi się prawie dwa tygodnie. nie dała rady wygonić mnie na urlop
    > więc mam dostać kase.

    Jest to niezgodne z prawem.

    > sytuacja jest analogiczna do tej gdy odchodzisz z firmy i masz nie
    > wykorzystany urlop

    Nie jest analogiczna.
    Tę (odejście z firmy) reguluje KP.
    Poprzedniej nie reguluje.

    N.

  • 24. Data: 2007-03-27 11:44:12
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Cały twój post jest ... o kant dupy potłuc.

    OKDR to jest Twoja niekonstruktywna krytyka.

    N.

  • 25. Data: 2007-03-27 14:08:39
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Tue, 27 Mar 2007 10:40:26 +0200, Herbi <z...@o...pl>