PracaGrupypl.praca.dyskusjePracownicy mnie straszą... › Re: Pracownicy mnie straszą...
    From: "Specyjal" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pracownicy mnie straszą...
    Date: Tue, 24 Aug 2004 19:15:03 +0200
    Sender: s...@o...pl@qo142.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl

    "gromax" <g...@W...interia.pl> wrote in message
    news:cgdp2d$rt8$1@inews.gazeta.pl...

    > już wiem, że nie jesteś handlowcem. ale spróbuje ci wyjaśnić:
    > załóżmy, że lubisz pić piwko. załóżmy, że pijesz jedno dziennie. w
    pobliżu
    > twojego miejsca zamieszkania jest 10 sklepów je sprzedających.
    załózmy, ze
    > w tej samej cenie. Dlaczego np. kupujesz tylko w dwóch z nich?
    > odwróćmy sytuację, masz sklep na osiedlu, jeden z dziesięciu. wiesz
    że jest
    > wielu gości, którzy dziennie wypijają po jednym piwku, a więc musza
    je
    > kupić. jak zrbić, żeby kupowali u ciebie?

    To są "podchody" pod klienta, marketing.
    OK. zgodzę się, że jest to więź.
    Natomiast zauważ OBYDWIE strony są zadowolone i korzystają.
    Natomiast w miejscu pracy pracodawca najczęściej chce żeby pracownicy
    czuli więź z nim ale on już nie poczuwa(!) się do tego samego wobec
    pracowników.

    > poza tym w budowaniu więzi sprzedawca-kupujący przecież nie chodzi o
    to,
    > żeby każdemu klientowi np. piękna blondynka z nogami do samej
    podłogi
    > dawała buziaka w czółko.
    > klient ma być zadowolony z obsługi, jakości towaru itp.

    Na dłuższą metę sprowadza się to też do uczciwości, bo sama
    "reklama" - marketing (tworzenie "imidżu") przyciąga klientów na
    krótko. Klienci przychodzą bo mają zaufanie do sklepu.