PracaGrupypl.praca.dyskusjePracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ? › Re: Pracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ?
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ?
    Date: Mon, 03 Jul 2006 21:42:31 +0200

    Michał napisał(a):
    [...]
    > Nie
    >
    > Bo przedstawiłem to w dużym uproszczeniu. W rzeczywistości jeżeli wyjedzie
    > 20% ludzi to ci ludzie którzy obsługiwali te 20% będą bezrobotni.

    To by nie było dalej tak źle. Bo wyjechałaby grupa ludzi o nikłych
    dochodach, wobec czego o nikłym potencjale rozruszającym gospodarkę.

    Poza tym zakładając że bezrobotny utrzymuje się z pomocy państwa, i
    pieniądze od państwa przeznacza na niezbędne wydatki, wtedy nic
    prostszego jak te pieniądze przeznaczyć bezpośrednio na to na co by były
    wydane rękami bezrobotnych (z pominięciem zusów, UPów i innych) a
    zakupione przez to dobra choćby i w Wiśle topić :).

    Ale oczywiście masz rację w tym że emigracja nie rozwiąże magicznie
    bezrobocia (chociaż IMHO lekko pomoże), bo emigrują głównie ci którzy
    pracę mają, lub bez większego problemu mogą ją dostać. Zaś na miejsca
    które zwalniają bezrobotni nie pasują ze względu na kwalifikacje.

    p. m.