PracaGrupypl.praca.dyskusjePracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ? › Re: Pracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ?
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ?
    Date: Sun, 2 Jul 2006 22:55:29 +0200

    W wiadomości news:e898id$o95$1@news.onet.pl Laris <o...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Chcialbym rozpoczac dyskusje na temat niskich zarobkow i slabo
    > wykwalifikowanych pracownikow.
    Proszę bardzo.

    > Czytam rozne fora i dyskusje na temat pracy w Polsce, szczegolnie tej do
    > ktorych nie trzeba wyzszych kwalifikacji
    Możesz podrzucić jakieś linki do tych forów?

    > i takie nasuwa mi sie pytanie.
    > Czy w Polsce pracownik fizyczny, malo wykwalifikowany ma prawo do
    > godnego* zycia ?
    Każdy ma prawo do godnego życia.
    Twoja definicja godnego życia jest zbyt ogólnikowa
    Wychowywać ile dzieci - dwoje czy ośmioro?
    Wyjechać na urlop gdzie - do Dźwirzyna pod namiot czy na Dżerbę do hotelu?
    Z ósemką dzieci?
    Normalnie mieszkać to np. ile mkw na osobę?
    Itp., itd.

    > Czy nalezy potepiac takich ludzi, ktorzy wyjezdzaja np. do
    > UK tam szukajac pracy?
    A skąd! Ich życie, ich sprawa.

    > Czesto slyszy sie, ze tam to bedzie sie mylo
    > gary, sprzatalo itp. ale przeciez taka sama prace ktos tez musi
    > wykonywac w Posce.
    No, do nas też ktoś przyjedzie... ;))

    > Zasadnicza roznica jest taka, ze tam zwykly robotnik za najnizsza pensje
    > bedzie zyl godnie, a u nas umrze z glodu/dostanie eksmisje.
    Godnie? Nawet jak będzie miał ośmioro dzieci i żonę niezdolną do pracy?
    Myślę, że pomijasz kwestię proporcji, ale zostawmy to na razie.
    Zapytam - czemu Cię to dziwi? Porównujesz kraje normalne (w miarę) z
    porąbanym, a do normalności zmierzający gęstym zygzakiem.

    Jotte