PracaGrupypl.praca.dyskusjePracodawca Chce Mnie Oszukać! Help... › Re: Pracodawca Chce Mnie Oszukać! Help...
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pracodawca Chce Mnie Oszukać! Help...
    Date: Thu, 7 Dec 2006 09:42:24 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 7 Dec 2006 07:24:02 +0100, _Re_na_ta_ <Renata@bez_spamu.not>
    w <el8bv9$1kp$1@inews.gazeta.pl> napisał:

    > Prawnik, u którego byłam nie potrafił udzielić mi konkretnej odpowiedzi.
    > Usłyszałam od niego, jak i w Inspekcji Pracy, że moje szanse w sądzie to
    > 50/50.
    > Boję się, że jeśli wygram nadgodziny około 20000PLN, to pracodawca pociągnie
    > mnie za szkolenia 30000PLN.

    Nie za szkolenia, tylko za ostatnie, o którym mowa w umowie.
    Czy rozważałaś takie wyjście, że sobie spokojnie pracujesz we fyrmie do
    końca umowy, a potem gdy dostajesz nową (bo niby firma w ciebie
    'zainwestowała'), to jej po prostu nie podpisujesz i szukasz innej
    roboty.
    Jeżeli teraz pracodawca pozywa cię do sądu za koszty szkolenia, najpierw
    musi udowodnić te 15k kosztów (w sumie bzdura, fakture na szkolenie ma
    na 1.5kzł, reszta to była jego decyzja, że cię posłał i płacił), potem
    musi udowodnić, że nie działał w złej wierze - co może być interesujące,
    co sobie pracodawca myślał, jak wysyłał cię na szkolenie na pół roku
    przed końcem umowy w której jest zapis o 3 latach.
    A w takiej sytuacji ty dopiero wychodzisz z kontrpozwem o nadgodziny.

    Pytałaś się prawnika o coś takiego?

    > Renata

    ja czyli jakub
    Revoke.