PracaGrupypl.praca.dyskusjePracodawca Chce Mnie Oszukać! Help... › Re: Pracodawca Chce Mnie Oszukać! Help...
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pracodawca Chce Mnie Oszukać! Help...
    Date: Tue, 5 Dec 2006 22:17:08 +0100

    W wiadomości news:el4h8b$31o$1@inews.gazeta.pl _Re_na_ta_
    <Renata@bez_spamu.not> pisze:

    > Mam ogromne problemy z pracodawcą. Proszę Was o pomoc...
    > 31.01.2007 roku kończy mi się umowa o pracę na czas określony (zawarta na
    > rok, wcześniej 3 miesięce umowa na okres próbny, oraz pół roku na czas
    > określony).
    > Pracodawca nie wywiązuje się ze swoich obowiązków (m.in. nie płaci
    > nadgodzin),
    Od tego jest Sąd Pracy.

    > dlatego nie chcę podpisać z nim kolejnej umowy o pracę.
    Nie musisz.

    > W dodatku do umowy o pracę mam zawarty punkt brzmiący:
    > "Pracownik zobowiązuje się do przepracowania 3 lat w naszej firmie od
    > daty zakończenia ostatniego szkolenia. W przypadku wcześniejszego
    > rozwiązania umowy, pracownik zobowiązuje się do pokrycia kosztów tego
    > szkolenia." Odbyłam 3 szkolenia, ostatnie w lipcu 2006.
    Cwany myk, ale wg mnie przecwaniakowany, bowiem oprócz litery prawa istnieje
    także intencja ustawodawcy. Uważam, że w tej sprawie powinnaś udać się do
    prawnika specjalisty z zakresu prawa pracy.
    BTW - wiedziałaś, że masz umowę na rok, więc po diabła podpisywałaś ten
    aneks?

    > 7)Czy jest przepis, który mówi, że powinnam otrzymać Regulamin Pracy
    > firmy do osobistego użytku? (po podpisaniu mi go odebrano i nie mogę
    > się o niego doprosić)
    Nie ma takiego przepisu, gdyż regulamin podaje się do wiadomości pracowników
    w sposób przyjęty u danego pracodawcy (art. 104^3 KP). Tu znowu popełniłaś
    błąd, bo nie trzeba było podpisywać zapoznania się, jeśli nie umożliwono ci
    zapoznania się z nim w odpowiedni sposób. Organiczenie dostępu do regulaminu
    to już IMO bezdyskusyjna manipulacja.

    Jotte