PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca za granicą a wojsko

  • 1. Data: 2005-02-05 13:16:43
    Temat: Praca za granicą a wojsko
    Od: seatizen <s...@w...pl>

    Witam.

    Wyciąg z przepisów:

    "Poza brakiem odpowiedniej kategorii zdrowia, istnieją również sytuacje, w
    których dane osoby nie są powoływane do czynnej służby wojskowej:
    - obywatele polscy, którzy na stale zamieszkują za granicą "

    Czy ktoś orientuje się jak to wygląda w praktyce po wejściu do Unii?
    Konkretnie chodzi mi o Wielką Brytanię. Zgodnie z przepisami po 12
    miesiącach przepracowanych w UK mamy prawo do stałego pobytu w krajach
    Unii. Czy to zadowoli nasze kochane WKU?
    Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.

  • 2. Data: 2005-02-05 18:09:10
    Temat: Re: Praca za granicą a wojsko
    Od: "janek.kot" <j...@g...pl>

    Użytkownik "seatizen" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sytuacje, w których dane osoby nie są powoływane do czynnej służby
    > wojskowej: - obywatele polscy, którzy na stale zamieszkują za

    skąd wytrzasnełeś te przepisy?

    --
    Janek

  • 3. Data: 2005-02-06 16:04:31
    Od: seatizen <s...@w...pl>

    http://www.pomocspoleczna.ngo.pl/labeo/app/cms/x/194
    3

  • 4. Data: 2005-02-06 20:31:39
    Od: MariuszR <mariuszr.post@pl>

    janek.kot napisał(a):

    > skąd wytrzasnełeś te przepisy?

    Z ustawy o powszechnym obowiązku obrony. W praktyce nawet chyba nie
    bardzo trzeba to jakoś specjalnie dokumentować, kiedy przychodzi
    wezwanie się go nie odbiera bo adresat nie przebywa po tym adresem,
    wtedy przychodzi bodajże dzielnicowy na wywiad któremu się mówi że
    poborowy przebywa za granicą, można pokazać jakąś pocztówkę którą
    przysłał czy coś w tym stylu. WKU raczej wezwania za granicę wysyłać nie
    będzie.

    --
    Mariusz Rzepkowski - www.mariuszr.prv.pl - http://pl.wikiquote.org/
    - To wódka? - słabym głosem zapytała Małgorzata. (...)