PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w warunkach szkodliwych

  • 1. Data: 2004-07-22 07:57:38
    Temat: Praca w warunkach szkodliwych
    Od: "i_am_nobody" <i...@o...pl>

    Witam
    Mam pytnaie odnośnie pracy przy komputerze.
    Czy jest to praca w warunkach szkodliwych oraz czy pracodawca powinien z
    tego tytułu wypłacać jakieś dodatkowe świadczenia.
    Pracuje przy kompie równe 8 godz.

  • 2. Data: 2004-07-22 09:25:39
    Temat: Re: Praca w warunkach szkodliwych
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    i_am_nobody napisał (czw 22. lipca 2004 09:57):

> [...]
    > Czy jest to praca w warunkach szkodliwych oraz czy pracodawca powinien z
    > tego tytułu wypłacać jakieś dodatkowe świadczenia.
    z praktyki,co najwyżej współfinansuje okulary. Chyba że udowodnisz że wzrok
    straciłeśdzięki temu pracodawcy.
    odsyłam do przepisów BHP

    gromax

  • 3. Data: 2004-07-22 10:12:27
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@W...interia.pl> napisał w wiadomości

    > z praktyki,co najwyżej współfinansuje okulary. Chyba że udowodnisz że
    wzrok

    Tylko w przypadku gdy okulista stwierdzi taką konieczność. Jeśli wzrok jest
    ok. to okularki się nie należą.

    > odsyłam do przepisów BHP

    Jeszcze jest coś chyba o czasie pracy, przerwach, itp. ale nie jestem
    pewien.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 4. Data: 2004-07-22 10:39:07
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    Waldemar Bulkowski napisał (czw 22. lipca 2004 12:12):

    > Użytkownik "gromax" <g...@W...interia.pl> napisał w wiadomości

    > wzrok
    >
    > Tylko w przypadku gdy okulista stwierdzi taką konieczność. Jeśli wzrok
    > jest ok. to okularki się nie należą.

    no zwykle potrzebna jest opinia "biegłego" :)

    > Jeszcze jest coś chyba o czasie pracy, przerwach, itp. ale nie jestem
    > pewien.

    to też, tylko że pytanie było bardziej o szkodliwość niż o potrzeby
    ustawienia czasu pracy i ew. płacenie "szkodliwego"

    gromax

  • 5. Data: 2004-07-22 14:48:37
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 22 Jul 2004 11:25:39 +0200, gromax
    <g...@W...interia.pl> wrote:

    >z praktyki,co najwyżej współfinansuje okulary.
    z praktyki placi rowniez dodatek za prace przy komp, gdy pracujesz
    miesiecznie min. 80 h przy komp - bez wzgledu na wymiar etatu czyli
    jak ktos ma 0,4 etatu to juz raczej na dodatek szans nie ma :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 6. Data: 2004-07-22 21:42:05
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    WAM napisał (czw 22. lipca 2004 16:48):

    > z praktyki placi rowniez dodatek za prace przy komp, gdy pracujesz
    > miesiecznie min. 80 h przy komp - bez wzgledu na wymiar etatu czyli
    > jak ktos ma 0,4 etatu to juz raczej na dodatek szans nie ma :)

    a jakaś podstawa do tego? bo nie za bardzo kojarzę ...
    > WAM
    gromax

  • 7. Data: 2004-07-23 05:55:15
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > z praktyki placi rowniez dodatek za prace przy komp, gdy pracujesz
    > miesiecznie min. 80 h przy komp - bez wzgledu na wymiar etatu czyli
    > jak ktos ma 0,4 etatu to juz raczej na dodatek szans nie ma :)

    Pierwsze słyszę! Proszę o podstawę.

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 8. Data: 2004-07-23 05:57:50
    Od: "Aganieshka" <n...@s...op.pl>

    W niusie d...@4...com,
    WAM raczyl(a) sie wypowiedziec nastepujaco:

    > z praktyki placi rowniez dodatek za prace przy komp, gdy pracujesz
    > miesiecznie min. 80 h przy komp - bez wzgledu na wymiar etatu czyli
    > jak ktos ma 0,4 etatu to juz raczej na dodatek szans nie ma :)

    w wiekszosci firm zlikwidowano dodatek po wejsciu w zycie rozporzadzenia
    ministra pracy i polityki socjalnej z 1998 r. w sprawie bezpieczenstwa i
    higieny pracy na stanowiskach wyposazonych w monitory ekranowe, ktore nie
    narzuca na pracodawce obowiazku doplacania za prace przy komputerze.
    wiecej: http://www.prawnik.net.pl/pwi/faq19.htm

    pzdr, aga

    --
    Przez czternaście lat moje słowa były spowite słowami Matta, mój
    głos modulowany wedle jego głosu.(...) Obawiałam sie używać języka,

  • 9. Data: 2004-07-23 09:19:21
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam,

    z tego co wiem to jeśli masz 8 godzinny dzień pracy,
    to przy kompie możesz siedzieć jedyne 4 godzinki
    resztę czasu pracodawca musi Ci zorganizowac inny rodzaj pracy.
    Ale życie życem i ten przepis w pracy nie jest przestrzegany!

    Pozdrowienia
    Martinio

  • 10. Data: 2004-07-23 10:16:57
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

> [...]
    > resztę czasu pracodawca musi Ci zorganizowac inny rodzaj pracy.
    > Ale życie życem i ten przepis w pracy nie jest przestrzegany!

    Pokaż ten przepis...

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski