PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w portalu NK - Admin

  • 11. Data: 2009-05-14 14:23:09
    Temat: Re: Praca w portalu NK - Admin
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    mihau pisze:

    > A technologia to Django (czyli Python w środku) i zazwyczaj
    > PostgreSQL.

    Django, PostgreSQL.
    Miło wiedzieć. :-)
    Faktycznie do dużych rzeczy się nadaje.

    Stach
    --
    http://stachlewski.info

  • 12. Data: 2009-05-14 22:04:55
    Od: mihau <m...@g...com>

    On May 14, 2:07 pm, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > Uprzedzenia typu "nie chcę na niego patrzeć" nie są zbyt profesjonalne. :)

    Wyrażę się więc profesjonalniej: mogę na niego popatrzeć za
    odpowiednią cenę ;)

    > A PHP wsparty frameworkiem typu Symfony potrafi być równie uporządkowany
    > co Python + Django, a potrafi oferować więcej automatyki.

    Nie wiem, nie znam Symfony. Ostatnie, na co się natknąłem, to było
    Cake - średnio strawne ciastko. Ale wierzę, że dobry framework może
    wydajność i przyjemność pisania w PHP uratować.

    --
    mihau

  • 13. Data: 2009-05-14 22:36:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-14, mihau <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Nie wiem, nie znam Symfony. Ostatnie, na co się natknąłem, to było
    > Cake - średnio strawne ciastko. Ale wierzę, że dobry framework może
    > wydajność i przyjemność pisania w PHP uratować.

    Z moich doświadczeń (ja również za granicę "produkuję" :),
    to PHP+Symfony jest dużo szybszym sposobem na klepnięcie jakiegoś
    nawet dość zaawansowanego serwisu i też ma bardzo rozbudowany admin
    generator, którego bardzo łatwo modyfikować bez nadpisywania połowy
    funkcjonalności.

    Python+Django zyskuje dopiero gdy masz coś niestandardowego, bo tu
    z kolei łatwiej napisać sobie moduł w C i to zintegrować. Ja osobiście
    np. z tego korzystam by serwować informacje zakodowane GRIB2.
    W Pythonie są już gotowe biblioteki do tego, w PHP jest się
    skazanym na mało wydajne wrappery na zwykły soft.

    Ale w 99% przypadków gdy mamy do czynienia ze standardowym klepaniem
    typu serwowanie HTML/XML + DB, to IMHO PHP się lepiej sprawuje. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2009-05-15 09:45:15
    Od: mihau <m...@g...com>

    On May 15, 12:36 am, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

> [...]
    > nawet dość zaawansowanego serwisu i też ma bardzo rozbudowany admin
    > generator, którego bardzo łatwo modyfikować bez nadpisywania połowy

    A jak wygląda sprawa debugowania w Symfony? To co mi najbardziej
    przeszkadza w PHP, to nierzucanie wyjątkami przez standardową
    bibliotekę i związana z tym konieczność ciągłego sprawdzania
    zwróconych wartości albo zmiennych globalnych.

    --
    mihau

  • 15. Data: 2009-05-15 19:14:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-15, mihau <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > bibliotekę i związana z tym konieczność ciągłego sprawdzania
    > zwróconych wartości albo zmiennych globalnych.

    Mówisz, że SPL nie rzuca wyjątkami? http://pl.php.net/spl
    A co do "zmiennych globalnych" to chyba zatrzymałeś się na php4. :-)
    Symfony to framework na (obecnie) php 5.2, więc o ile nie próbujesz
    na siłę wciskać zwykłych funkcji, to wyjątki masz jak najbardziej.

    Oczywiście warninga / notice przy złym korzystaniu ze zmiennych,
    nadal dostaniesz, w końcu to php. Ale są interfejsy do zgrabnego
    pobierania danych z DB/REQUEST/POST/GET/COOKIE, które filtrują
    i zabezpieczają dane.

    Co do debugowania:
    http://www.symfony-project.org/book/1_2/16-Applicati
    on-Management-Tools

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2009-05-16 00:30:34
    Od: mihau <m...@g...com>

    On May 15, 9:14 pm, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > Mówisz, że SPL nie rzuca wyjątkami?http://pl.php.net/spl
    > A co do "zmiennych globalnych" to chyba zatrzymałeś się na php4. :-)

    Owszem, po php4 już go nie ruszałem. Ale w docu nadal widzę, że takie
    np. fopen() wyjątku nie rzuca. No bo nie może, ze względu na wsteczną
    kompatybilność. I tak pewnie zachowuje się większość modułów, chyba że
    zapanowała moda na pisanie obiektowych zamienników? ;)

    --
    mihau

  • 17. Data: 2009-05-17 08:36:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-16, mihau <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > kompatybilność. I tak pewnie zachowuje się większość modułów, chyba że
    > zapanowała moda na pisanie obiektowych zamienników? ;)

    Do wielu rzeczy są obiektowe interfejsy i są zaimplementowane obiektowe
    rozwiązania. I nie jest to moda, po prostu php5 poszedł w innym kierunku
    niż php4 i tyle.

    A co do obsługi błędów poprzez wyjątki, to zawsze możesz skorzystać z:
    http://pl.php.net/manual/en/function.set-error-handl
    er.php
    i napisać własną obsługę do tych wstecznie kompatybilnych funkcji,
    jak Ci tam pasuje (czyli rzucać wyjątek zamiast zwracać błąd).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2009-06-23 14:59:54
    Od: marcinn <m...@g...com>

    On 17 Maj, 10:36, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

> [...]
    > i napisać własną obsługę do tych wstecznie kompatybilnych funkcji,
    > jak Ci tam pasuje (czyli rzucać wyjątek zamiast zwracać błąd).

    tiaa, i dostac w twarz fatalem "exception thrown in unknown at line
    0" :))

    marcin