PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaki wybrać fach?

  • 1. Data: 2009-05-12 13:40:29
    Temat: Jaki wybrać fach?
    Od: "Tomasz Zalewski" <t...@m...com>

    Cześć
    Mam taki problem - może ktoś z was doradzi?

    Moja żona stoi przed dylematem, na co zmienić swój zawód. Od dwóch lat
    pracuje jako grafik komputerowy i trochę jako fotograf-reporter, ale nie
    czuje się w tym zawodzie zbyt dobrze. Chciałaby zupełnie sie przestawić na
    coś (w sensie pójścia do szkoły/na kurs) co w przyszłości dałby jej
    zadowalający fach.

    Interesuje się głównie rynkiem nieruchomości, trochę PR-em.

    Macie jakiś pomysł na fach w którym mogłaby na początku dorywczo (nie
    rezygnując z pracy) rozwinąć się?
    W przyszłości, gdyby okazało się to strzałem w 10-tkę (albo przynajmniej
    9-tkę) oczywiście mogłaby przejść na cały etat.

  • 2. Data: 2009-05-12 20:11:12
    Temat: Re: Jaki wybrać fach?
    Od: "gg" <a...@a...aa>

    > Moja żona stoi przed dylematem, na co zmienić swój zawód. Od dwóch lat
    > pracuje jako grafik komputerowy i trochę jako fotograf-reporter, ale nie
    > czuje się w tym zawodzie zbyt dobrze.

    dlaczego ?
    nie lubi siedzieć przed komputerem czy przez brak zdolności artystycznych ?

    nieruchomości już raczej nie są na topie jako rynek
    na którym można zarobić, ale jak by połączyć zdolności
    artystyczne + mieszkania/domy hmm... tak strzelam

  • 3. Data: 2009-05-13 08:14:04
    Od: wloochacz <n...@n...dgbit.pl>

    gg pisze:

    > dlaczego ?
    > nie lubi siedzieć przed komputerem czy przez brak zdolności artystycznych ?
    >
    > nieruchomości już raczej nie są na topie jako rynek
    > na którym można zarobić,
    W tej chwili, ale będą, oj będą... ludzie zawsze będą chcieli mieszkać.
    Tak samo jak zawsze będą chcieli jeść, mieć co do picia i potrzebować
    energii - w sensie czegoś co napędza inne mechanizmy (prąd, wiatr,
    słońce itd.).

    > ale jak by połączyć zdolności
    > artystyczne + mieszkania/domy hmm... tak strzelam
    Właśnie; i można się wbić w coś, co nie wymaga jakiś specjalnie dużych
    studiów (przepraszam wszystkich, którzy takowe mają) i państwowych
    zezwoleń - mam na myśli "architekturę krajobrazu", czyli projektowanie
    ogrodów i projektowanie wnętrz. O! :)

    --
    wloochacz

  • 4. Data: 2009-05-13 13:50:58
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "wloochacz" <n...@n...dgbit.pl> napisał w
    wiadomości news:gudvae$95u$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > państwowych zezwoleń - mam na myśli "architekturę krajobrazu", czyli
    > projektowanie ogrodów i projektowanie wnętrz. O! :)

    tak, tylko jakie będą te projekty skoro babka nie sprawdziła się jako grafik
    i chyba nie przepada za komputerem ?

    e.

  • 5. Data: 2009-05-13 14:12:22
    Od: belgrano <a...@g...net.pl>

    Tylko minus taki że w nieruchomościach jak chce być kimś innym niż
    pośrednikiem to musi mieć plecy, ot taka kasta. A jeszcze jeden minus
    bedzie z zarobkami zaczynac jak ktoś nowy, czyli od zera.

  • 6. Data: 2009-05-13 15:33:56
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Tomasz Zalewski wrote:
> [...]
    > przestawić na coś (w sensie pójścia do szkoły/na kurs) co w
    > przyszłości dałby jej zadowalający fach.

    dobry fotograf i grafik w jednym to dość ciekawy zawód - i finansowo i
    zleceniowo...
    ale dobry...

    --
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-05-13 16:07:02
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 13 May 2009 17:33:56 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):

    > dobry fotograf i grafik w jednym to dość ciekawy zawód - i finansowo i
    > zleceniowo...
    > ale dobry...

    Ależ ta zasada działa w większości współczesnych zawodów :)

    Większość nieustannie szuka świętego grala w postaci najlepszego zawodu na
    świecie, a przecież każdy radzi sobie dobrze z czymś innym... koniec końców
    jak się w czymś naprawdę ma fach to się dobrze zarabia, niezależnie czy to
    będzie grafik, płytkarz czy prezenter telewizyjny :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2009-05-15 11:59:04
    Od: wasu <w...@g...com>

    On 13 Maj, 10:14, wloochacz <n...@n...dgbit.pl> wrote:

> [...]
    > studiów (przepraszam wszystkich, którzy takowe mają) i państwowych
    > zezwoleń - mam na myśli "architekturę krajobrazu", czyli projektowanie

    Boże jak ja kocham takich co im się wydaję że pierwszy lepszy
    może projektować ogród i inną "architekturę krajobrazu"

    Uhhh .. a potem takie niedorobione projekty są co nadają
    się tylko do jednego - do kosza.

  • 9. Data: 2009-05-15 12:51:53
    Od: sz <s...@b...no>

    wasu wrote:
    > Boże jak ja kocham takich co im się wydaję że pierwszy lepszy
    > może projektować ogród i inną "architekturę krajobrazu"

    jezeli ktos im za to zaplaci (czyli bedzie zadowolony z rezultatu) to
    niby dlaczego nie?
    to nie jest prawdziwa architektura, ktora zawali sie komus na glowe w
    razie wpadki...