PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w nie niewyuczonym zawodzie - starania o pracę w zawodzie - jak to w wpisac w CV

  • 1. Data: 2010-05-27 09:58:34
    Temat: Praca w nie niewyuczonym zawodzie - starania o pracę w zawodzie - jak to w wpisac w CV
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Witam wszystkich

    Niecale dwa lata temu pracowalem przez niecaly rok w wyuczonym zawodzie
    w innym miescie niz obecnie. Obecnie lape sie jedynie jakis tymczasowych
    prac nie zwiazanych z zawodem i nie wiem jak to wpisac w CV jak staram
    sie o prace w zawodzie. Od jednych slysze, ze nie powinno sie wpisywac
    wykonywanych prac, gdy nie sa zwiazane z zawodem, ale z drugiej strony,
    troche tak glupio wyglada CV, gdy jest prawie dwuletnia przerwa. Co mam
    tam wpisywac? zeby sie odzywali pracodawcy.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2010-05-27 10:06:29
    Od: mi <u...@o...pl>

    Pawel wrote:
> [...]
    > sie o prace w zawodzie. Od jednych slysze, ze nie powinno sie wpisywac
    > wykonywanych prac, gdy nie sa zwiazane z zawodem, ale z drugiej strony,

    Wszystkim nie dogodzisz i fakt ten zaakceptuj. Łatwiej będzie ci się
    pogodzić z selekcją wg. różnych bzdurnych czynników.

    Decyzję podejmij sam, ja radziłbym jednak zaznaczyć w CV ciągłość pracy,
    choć nie w zawodzie. Tej kwestii praktycnie nie ominiesz w czasie
    rekrutacji.

    > (...) zeby sie odzywali pracodawcy.

    Żeby się odzywali? Wpisz, że jesteś naturalną blondynką z wymiarami
    90-60-90. Tylko po co Ci po odzywających pracodawcach, jeśli wystarczy
    jeden a konkretny?

    mi

  • 3. Data: 2010-05-27 10:12:27
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    On 2010-05-27 12:06, mi wrote:

> [...]
    >
    > Decyzję podejmij sam, ja radziłbym jednak zaznaczyć w CV ciągłość pracy,
    > choć nie w zawodzie. Tej kwestii praktycnie nie ominiesz w czasie
    Nawet jesli wyuczony zawod jest z grupy prac umyslowych, a lape sie prac
    fizycznych? Jak wpisac, ze np pracowalo sie w sklepie, czy na hali
    produkcyjnej. Czy to nie odstraszy pracodawcow?

    > Żeby się odzywali? Wpisz, że jesteś naturalną blondynką z wymiarami
    > 90-60-90. Tylko po co Ci po odzywających pracodawcach, jeśli wystarczy
    > jeden a konkretny?
    >
    > mi
    Z tym moze byc maly problem ;-)

  • 4. Data: 2010-05-27 10:19:22
    Od: mi <u...@o...pl>

    Pawel wrote:
    > Nawet jesli wyuczony zawod jest z grupy prac umyslowych, a lape sie prac
    > fizycznych? Jak wpisac, ze np pracowalo sie w sklepie, czy na hali
    > produkcyjnej. Czy to nie odstraszy pracodawcow?

    Część odstraszy. Tak jak niektórych odstraszy przyjście w krawacie a
    innych odstraszy przyjście bez krawata. Nie znajdziesz złotego środka by
    zadowolić wszystkich.

    Zrób tak, by to godnie wyglądało i przygotuj się na rozsądne
    wytłumaczenie na rozmowie dlaczego tak właśnie się stało, że nie
    pracowałeś w zawodzie.

    mi

  • 5. Data: 2010-05-27 10:48:22
    Od: zenek <z...@o...pl>

    mi pisze:

> [...]
    >
    > Zrób tak, by to godnie wyglądało i przygotuj się na rozsądne
    > wytłumaczenie na rozmowie dlaczego tak właśnie się stało, że nie

    heh to dobre jest

    "> Zrób tak, by to godnie wyglądało i przygotuj się na rozsądne
    > wytłumaczenie na rozmowie dlaczego tak właśnie się stało, że nie
    > pracowałeś w zawodzie."

    W dzisisejszych czasach tylko glupek tlumaczy sie dlaczego nie pracowal
    w wyuczonym zawodzie.

  • 6. Data: 2010-05-27 11:06:55
    Od: mi <u...@o...pl>

    zenek wrote:
    > "> Zrób tak, by to godnie wyglądało i przygotuj się na rozsądne
    > W dzisisejszych czasach tylko glupek tlumaczy sie dlaczego nie pracowal
    > w wyuczonym zawodzie.

    Nawet wytłumaczenie "nie było pracy w zawodzie a wolę pracować" może
    przynieść dla niego korzyść. Więc nie wiem co cię tak śmieszy.

    Pomijam, że takie pytania prawie retoryczne "czemu nie pracował w
    zawodzie" często nie są zadawane dla uzyskania odpowiedzi lecz
    sprawdzenia stylu kandydata.

    mi

  • 7. Data: 2010-05-27 11:47:40
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    On 2010-05-27 13:06, mi wrote:

> [...]
    >
    > Pomijam, że takie pytania prawie retoryczne "czemu nie pracował w
    > zawodzie" często nie są zadawane dla uzyskania odpowiedzi lecz

    A jesli by sie juz takie pytanie zdarzylo, to co mam odpowiedziec? ze
    nie moglem znalezc pracy, ze nie odzywali sie? czy co innego?

  • 8. Data: 2010-05-27 11:56:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Pawel pisze:

    > A jesli by sie juz takie pytanie zdarzylo, to co mam odpowiedziec? ze
    > nie moglem znalezc pracy, ze nie odzywali sie? czy co innego?

    Powiedz, że znalazłeś lepszą pracę poza swoim zawodem.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-05-28 10:07:45
    Od: Zainteresowana <k...@g...com>

    On 27 Maj, 11:58, Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> wrote:
    Co mam tam wpisywac? zeby sie odzywali pracodawcy.

    > Pozdrawiam
    > Pawel

    Doświadczenie zawodowe zawsze jest w cenie. Nawet to nie w wyuczonym
    zawodzie. Świadczy o dodatkowych umiejętnościach. O dodatkowej
    pozyskanej w ten sposób wiedzy. Powinno się je wpisywać. Można
    zaznaczyć preferowaną branżę, tą w której się chce pracować.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-05-28 15:22:10
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Pawel pisze:

    > A jesli by sie juz takie pytanie zdarzylo, to co mam odpowiedziec? ze
    > nie moglem znalezc pracy, ze nie odzywali sie? czy co innego?

    Zapytaj sie goscia czy nie jest oderwany od rzeczywistosci.

    Badz facetem z jajami nie pariasem ktory musi sie tlumaczyc .