PracaGrupypl.praca.dyskusje › Podnoszenie kwalifikacji zawodowych a ZUS

  • 1. Data: 2010-05-27 08:39:35
    Temat: Podnoszenie kwalifikacji zawodowych a ZUS
    Od: kniarzyn <k...@g...com>

    Witam,

    Czy jeżeli zakład pracy deleguje mnie na szkolenie zewnętrzne
    (delegacja) to czy w związku z tym powinny być pobierane składki ZUS
    naliczane od kosztów szkolenia opłacanych przez zakład pracy? Co
    zrobić, gdy mimo wszystko zakład pracy naliczy i potrąci mi te
    składki, a okaże się że nie powinny być one potrącane?

    Pozdrawiam,
    kniarzyn

  • 2. Data: 2010-05-27 10:58:01
    Temat: Re: Podnoszenie kwalifikacji zawodowych a ZUS
    Od: kniarzyn <k...@g...com>

    I jeszcze jedno pytanie: czy istnieje odmienne traktowania szkoleń
    związanych z podnoszeniem kwalifikacji a szkoleń związanych z
    użytkowaniem konkretnego produktu (szkolenie produktowe, systemowe)?

  • 3. Data: 2010-05-31 17:52:31
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    w duzym uproszczeniu: jeżel pracodawca uzna że szkolenie jest twoim
    przychodem, to będzie potraktowane jako twój przychód.
    delegacja to inaczej mówiąc zapewnienie środków w sytuacji przebywania
    poza miejscem zamieszkania/dojazdu do pracy (stąd wyliczenia dla czasu
    wyjazdu i powrotu, odległosci itp)