PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Praca w Wielkiej Brytanii/ Irlandii a słaba znajomość angielskiego

  • 1. Data: 2006-05-08 10:12:29
    Temat: Re: Praca w Wielkiej Brytanii/ Irlandii a słaba znajomość angielskiego
    Od: a...@w...pl

    clockworkoi wrote:
    > na zmiany - angielski musi byc twoim drugim jezykiem, i musisz sie nim
    > poslugiwac plynnie. Taka prawda...

    IMHO nie da sie bedac w Polsce nauczyc angielskiego (czy innego jezyka)
    plynnie (fluent). Ludzie ktorzy mysla ze znaja go plynnie, znaja go
    zwykle w stopniu zaawansowanym-biegle (advanced) lub nawet slabiej (tak
    to juz jest z deklaracjami i rzeczywistoscia).

    Aby mowic o plynnej znajomosci angielskiego trzeba przez pewien czas
    zyc w srodowisku anglojezycznym. Nawet regularne kontakty z
    nativspeaker-ami w rodzimym kraju nie pomoga. Oczywiscie, do
    znalezienia nawet dobrej pracy za granica wystarczy "tylko" advanced :).

  • 2. Data: 2006-05-08 10:46:32
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    <cut>
> [...]
    > nativspeaker-ami w rodzimym kraju nie pomoga. Oczywiscie, do
    > znalezienia nawet dobrej pracy za granica wystarczy "tylko" advanced :).

    Dlatego powiedzialem, ze angielski musi byc 'drugim' jezykiem:) Nikt nie
    bedzie wymagal opowiadania dowcipow, tworzenia skomplikowanych konstrukcji
    czy recytacji wierszy, ale dogadac sie, zrozumiec i zostac zrozumianym - to
    podstawa. Dobrze by bylo, zeby to jeszcze w miare gramatycznie bylo, i zeby
    jednak uzmyslowic sobie, ze 3 czasy to za malo...
    pozdr
    /p

  • 3. Data: 2006-05-08 11:00:01
    Od: a...@w...pl

    clockworkoi wrote:
> [...]
    > czy recytacji wierszy, ale dogadac sie, zrozumiec i zostac zrozumianym - to

    czyli w zasadzie komunikatywny

    > podstawa. Dobrze by bylo, zeby to jeszcze w miare gramatycznie bylo, i zeby
    > jednak uzmyslowic sobie, ze 3 czasy to za malo...

    No, podobno uzywaja pieciu + odmiany continuous :)

  • 4. Data: 2006-05-08 13:14:30
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > czyli w zasadzie komunikatywny

    Dokladnie:)

    > No, podobno uzywaja pieciu + odmiany continuous :)

    Z continuousami to ja bym sie doliczyl jakichs 8 ktore bylyby uzyteczne:)
    Reszte zgrubsza mozna pominac, zreszta akurat sa dosc proste, wiec mozna je
    lyknac niejako podrodze.

  • 5. Data: 2006-05-08 19:47:45
    Od: a...@w...pl

    clockworkoi wrote: