PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca sezonowa-zbiór owoców w Polsce › Re: Praca sezonowa-zbiór owoców w Polsce
    From: "mhl999 " <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca sezonowa-zbiór owoców w Polsce
    Date: Wed, 14 Sep 2005 06:55:13 +0000 (UTC)

    > Oferta jaknajbardziej z okolic Grójca i jabłek dotycząca.
    > Niepowinien może się chwalić, ale uważam, że nasze gospodarstwa-
    > należące do mojej rodziny- 4 o dość dużym obszarze nie należą do zbytnio
    > wyzyskujących pracowników.
    moim zdaniem wyzysk zazwyczaj jest oplacaly na krotka mete.
    predzej czy pozniej taki pracodawca nie znajdzie chetnych, albo bedzie
    mial problem z skompletowaniem porzadnej ekipy (niepijacej i wracajacej)

    > Warunki bytowe są jakie są i jeśli coś jest zdewastowane-to niestety w
    > wyniku zachowania pracowników
    no to juz pieta achillesowa. zawsze mowilem, ze picie szkodzi i trzeba
    umiec pic. brak poszanowania cudzej wlasnosci to powazny problem.

    > Era trzęsących się winko i denaturożłopów już naszczęście za nami.
    to moze wyplacac im na koniec okresu na jaki sie zatrudnili?
    w wojsku mialem tak, ze zold szef kompanii wyplacal nam dzien pozniej,
    bo jak wyplacal w terminie to dowodca zawsze ladowal na dywaniku, ze
    kompania sie schlala. dzieki temu rozwiazaniu mogl dostac pochwale,
    ze to jedyna kompania, ktora byla trzezwa :-) pozniej chlopakom
    przechodzilo i byl w miare mozliwosci spokoj.

    > Na tej grupie chciałbym, żeby ktoś mi podpowiedział gdzie powinienem
    > wysłać tego typu ofertę?
    > Do urzędów pracy w rejonach szczególnie dotkniętych bezrobociem?
    hmmm, chyba najlepsze rozwiazanie jakie znam. choc to niczego nie
    gwarantuje. w wiekszosci pracownicy UP moim zdaniem sa najwiekszymi
    nierobami w polsce.
    jedyne wyjscie jakie widze, to osobiscie odwiedzic UP po wczesniejszym
    zaaranzowaniu spotkania z bezrobotnymi. najlepiej uderzyc bezposrednio
    w kierownika takiej instytucji i meczyc go do bolu. szeregowi pracownicy
    ciesza sie, ze maja prace i taka oferta moze ich nie zachwycic.

    widze tez druga metode - poczta pantoflowa wsrod obecnych pracownikow.
    chyba w ten sposob mozna jedynie zbudowac solidny zespol.

    > Jaka forma zatrudnienia byłaby tu optymalna?
    > Jak narazie niemamy dopracowanej dobrej formy zatrudnienia czasowego.
    > Czy umowa zlecenie? umowa o dzieło?
    to juz zalezy jak kto woli. jeden pracownik moze zechciec etatu na te
    dwa miesiace, drugi zlecenia a trzeci umowe o dzielo.
    osobiscie pod katem pracodawcy wybral bym taka, ktora generuje najmniejsza
    ilosc papierkow teraz i w przyszlosci.