PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca sezonowa-zbiór owoców w Polsce › Re: Praca sezonowa-zbiór owoców w Polsce
  • Data: 2005-09-13 23:00:48
    Temat: Re: Praca sezonowa-zbiór owoców w Polsce
    Od: "B.Paciorek" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    B.Paciorek napisał(a):
    > Witam!
    >
    > Oceńcie taką ofertę, czy to jest niska płaca?
    >
    > Praca na około 2 miesiące,
    > zakwaterowanie plus pełne wyżywienie(3 posiłki dziennie, siedem dni w
    > tygodniu jeśli pracownik pracuje 6 dni w tygodniu, jeśli 5, to weekendy
    > musi opuścić zakwaterowanie)
    > 10 godzin dziennie pracy(5 lub 6 dni w tygodniu)
    > stawka na ręke 30 PLN
    > Po przepracowaniu minimum 10 dni obligatoryjna premia- minimum +8 PLN do
    > 15PLn na każdy dzień
    > praktycznie istnieje możliwość dowolnej liczby nadgodzin po 4 PLN/h na ręke
    Oferta jaknajbardziej z okolic Grójca i jabłek dotycząca.
    Niepowinien może się chwalić, ale uważam, że nasze gospodarstwa-
    należące do mojej rodziny- 4 o dość dużym obszarze nie należą do zbytnio
    wyzyskujących pracowników.
    Warunki bytowe są jakie są i jeśli coś jest zdewastowane-to niestety w
    wyniku zachowania pracowników- ale z zadowoleniem stwierdzam, że z roku
    na rok jest coraz lepiej! :-)
    Era trzęsących się winko i denaturożłopów już naszczęście za nami.

    Na tej grupie chciałbym, żeby ktoś mi podpowiedział gdzie powinienem
    wysłać tego typu ofertę?
    Do urzędów pracy w rejonach szczególnie dotkniętych bezrobociem?

    Jaka forma zatrudnienia byłaby tu optymalna?
    Jak narazie niemamy dopracowanej dobrej formy zatrudnienia czasowego.
    Czy umowa zlecenie? umowa o dzieło?
    Coś w miarę prostego zakładając, że w sezonie przewija się w jednym
    gospodarstwie około 15-20 takich pracowników okresowych pracując od 5 do
    60-70 dni pojedyńczy człowiek.

    W tym roku znajdzie się jeszcze praca dla jakiś 40-50 osób, jakkolwiek
    oczywiście tradycyjnymi kanałami "nabór" już się zaczął.
    Pracują u nas czasem już 3-pokolenia rodzin, często jest to poważniejsza
    pierwsz praca podejmowana po skończeniu szkoły przez młodych ludzi z
    biednych stron kieleczczyzny, czy mazur.
    Doświadczenie u nas zdobyte można wykorzystać w podobnych pracach w
    Niemczech i innych krajach UE.