PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca sezonowa-zbiór owoców w Polsce › Re: Praca sezonowa-zbiór owoców w Polsce
    From: "sw" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca sezonowa-zbiór owoców w Polsce
    Date: Tue, 13 Sep 2005 17:49:53 +0200

    > hmmm,
    > zalozenie:
    > 8 tygodni (10 godzin + 2 godz.nadgodzin)
    > -> 8 * 6 * 30 (dniowka)
    > + 8 * 6 * 8 (nadgodziny)
    > + 8 * 6 * 8 (min.premia)
    > = 1440 + 384 + 384 = 2208.pln => 1104/msc
    >
    > calodniowy posilek posilek min.10.pln * 56 dni (w uproszczeniu) = 560
    > zakwaterowanie drugie tyle (560)
    >
    > mnie sie wydaje, ze calkiem calkiem jak na polskie warunki,
    > choc to zalezy jakie owoce sie zbiera, jakiej wydajnosci oczekujecie
    > o ktorej sie zaczyna robote, ile czasu jest na posilek:)
> [...]

    ja uzupełnie
    wiem z doświadczenia(mój brat ma gospodarstwo)
    a wiec powiem tylko tyle
    -warunki finansowo-bytowe są super
    -to jest cieżka praca(ale wykonalna)
    -najgorzej jest wtedy gdy podwieczór lub gdzies kolo poludnia(tak o 10.30
    zacznie padac)
    to nie zwija sie odrazu żagli, tylko się rwie, chyba że leje z cebra, wtedy
    mokry ładuje się skrzynie na wóz,
    chyba że gospodarstwo jest mocno zmechanizowane(wózek widłowy, palety itd)
    -pracownik taki nie musi szybko rwać jak właściciele(jego najważniejszy
    zadaniem jest dźwiganie skrzyń oraz stanie na stojaku choc czasem nie
    koniecznie)

    no to po takim zniecheceniu są plusy
    -wiec kasa, raczej dobra nie murzynska
    -mozna potem caly listopad leżyć i regenerować siły