PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca na umowe o dzielo › Re: Praca na umowe o dzielo
    From: Maverick <k...@N...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca na umowe o dzielo
    Date: Wed, 27 Aug 2008 08:41:25 +0200

    Q pisze:
    > Witam,
    >
    > Szukam po necie ale nie moge znalezc jednoznacznej odpowiedzi na moje
    > pytania:

    Slabo szukasz ...

    > 1. Jesli pracuje na umowe o dzielo to pieniadze ktore dostaje od
    > zleceniodawcy sa juz opodatkowane i nie musze niczego placic?

    juz koledzy wyjasnili

    > 2. W jaki sposob progi podatkowe stosuja sie do zatrudnionych o dzielo?
    > Rocznie wyjdzie mi ok. 50k zl, czy w zwiazku z tym bede musial zaplacic
    > jakis dodatkowy podatek? (wlasciwie to rozszerzenie pytania 1. :)

    50k netto czy brutto?

    Podatek liczymy jako 9,5%* brutto (19% i koszty uzyskania przychodu 50%)
    wiec jesli zarobisz50k brutto to masz liczony jako dochod tylko 25k, i
    od tego placisz podatek. Takwiec nie wejdziesz raczej w drugi prog
    podatkowy.

    > 3. Wiem, ze z racji tego ze jestem studentem przysluguje mi czesciowy
    > zwrot podatku. Rozumiem, ze wiosek o ten zwrot wypelnia sie razem z PITem?

    juz koledzy wyjasnili