PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca na pol etatu i firma › Re: Praca na pol etatu i firma
  • From: "castrol" <j...@w...blumen.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Praca na pol etatu i firma
    Date: Thu, 30 Mar 2006 10:32:20 +0200

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:e0g4jc$3gs$1@opal.futuro.pl...

    > Możesz, ale TYLKO usługi inne, niż wynikające z zakresu Twoich obowiązków
    > pracowniczych. Tzn. jeśli jesteś np. sprzątaczem, to nie możesz dla nich
    > sprzątać jako firma. I uważaj jeszcze na jedno: w zakresie Twojej DG nie
    > może znaleźć się to, co robisz w tej firmie. Czyli jak jesteś w firmie tym
    > sprzątaczem, to we wpisie nie możesz mieć już usług sprzątania.
    > Jestem w takiej samej sytuacji :-).

    O rany, naprawde zyjemy w chorym panswtwie, kto takie idiotyczne przepisy
    wymysla!
    Chce tu pracowac nadal na pol etatu i swiadczyc rowniez innym te uslugi, tej
    firmie moge wystawiac nawet na co innego faktury, ale do cholery, zebym od
    razu nie mogl miec takiego wpisu to jakis obled!

    > Musisz płacić dodatkowo ubezp. zdrowotne od każdej działalności. Czyli jak
    > założysz dwie firmy, to płacisz dwa u.zd. Ale tym bym się nie martwił, bo
    > prawie całe odliczasz od podatku :-)

    To wiem :)

    > Napisz dokładnie co masz w umowie o pracę, co chcesz mieć we wpisie do EDG
    > na co mają być te faktury.

    W umowie o prace jestem grafikiem komputerowym. Teraz chce otworzyc DG i
    swiadczyc swoje uslugi innym klientow, a z ta praca nadal chce byc zwiazany
    w taki sposob w jaki jestem - no ale czasem oni mnie potrzebuja na wiecej
    niz pol etatu i pracuje np w domu po godzinach i na to chcialbym wystawiac
    faktury.

    W takim razie jak to obejsc mozna?? Moze w pracy moge zmienic profil swojej
    dzialalnosci na taki niekolidujacy??

    Jacek