PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca na pol etatu i firma › Re: Praca na pol etatu i firma
    From: "Robert J." <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Praca na pol etatu i firma
    Date: Thu, 30 Mar 2006 10:24:12 +0200

    > Chce otworzyc DG, oprocz tego caly czas pracuje na pol etatu.
    > Czy moge nadal pracowac na te pol etatu, oraz wykonywac inne prace dla tej
    > samej firmy i wystawiac im faktury VAT za swoja robote wykonana dla nich
    po
    > mojej pracy wynikajacej z umowy o prace??

    Możesz, ale TYLKO usługi inne, niż wynikające z zakresu Twoich obowiązków
    pracowniczych. Tzn. jeśli jesteś np. sprzątaczem, to nie możesz dla nich
    sprzątać jako firma. I uważaj jeszcze na jedno: w zakresie Twojej DG nie
    może znaleźć się to, co robisz w tej firmie. Czyli jak jesteś w firmie tym
    sprzątaczem, to we wpisie nie możesz mieć już usług sprzątania.
    Jestem w takiej samej sytuacji :-).

    > Czy US sie do tego nie przyczepi??

    Jak nie zastosujesz się do mojej uwagi to właśnie się przyczepi :-)

    > jesli juz sie ma umowe o prace, to tych swiadczen sie nie
    > placi w ogole, bo pokrywa je nasz pracodawca

    Musisz płacić dodatkowo ubezp. zdrowotne od każdej działalności. Czyli jak
    założysz dwie firmy, to płacisz dwa u.zd. Ale tym bym się nie martwił, bo
    prawie całe odliczasz od podatku :-)

    > Podsumowujac, czy moge pracowac u swojego pracodawcy nadal na pol etatu,
    > oraz wykonywac dodatkowe prace zlecone (po godzinach pracy) za ktore bede
    mu
    > wystawiac FVAT??

    Napisz dokładnie co masz w umowie o pracę, co chcesz mieć we wpisie do EDG i
    na co mają być te faktury.