PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca "na czarno" a CV › Re: Praca "na czarno" a CV
    From: n...@p...ninka.net.usun (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca "na czarno" a CV
    Date: Mon, 06 Oct 2003 16:08:57 -0700
    Sender: n...@o...pl@pierdol.ninka.net

    "Sławek" <s...@g...pl> writes:

    > No to tym bardziej nie mozna mnozyc jego (wartości) doświadczenia x3, lecz
    > powinno się podzielić przez 3. Przyjdzie taki koleś z mikroklimatu, wejdzie
    > do dzungli, czarne chmury nad głową się zrobią i biedaczek wysiądzie, bo nie
    > bedzie wiedział jak sie zachować. I nie przesadzajmy , praca biurowa nie

    przystosowanie sie do roznych sytuacji dziala w obie strony.
    Ktos, kto umial sie przystosowac i pracowac wydajnie w srodowisku
    zupelnie innym - inna kultura, inny jezyk - jest osoba znacznie
    bardziej elastyczna niz ten, ktory w zyciu nie wyjechal z koziej wolki
    i pracowal w czterech polskich firmach.

    > jest az tak skomplikowana, zebysmy byli az tak w tyle jak z elektroniką do
    > Japończyków czy z motoryzacją do Niemców.

    nie chodzi o sprzet, a ORGANIZACJE pracy.

    to, co ja zauwazylam: w Polsce bardzo rzadkim jest, ze bedac
    zatrudnianym na jakies stanowisko ma sie jasno sprecyzowane obowiazki,
    zakres odpowiedzialnosci i (w wypadku przejmowania stanowiska po kims)
    jest sie w nie wprowadzanym.

    bardzo rzadko widzialam, zeby w polskiej firmie byl jasno sprecyzowany
    i ZAPISANY gdzies np.proces obiegu dokumentow w firmie.

    w USA to raczej normalne.

    poza od pracwnikow wymaga sie, jesli maja jakies uwagi do pracy
    innych, zeby je przedstawiali w sposob KONSTRUKTYWNY bez zbytniej
    piany, emocji i podkladania swin.

    asertywnego zwracania sie do innych pracownikow i podwaldnych to ja
    sie nauczylam w USA. z Polski tego nie wynioslam. Pracowalam w wielu
    roznych miejscach, ale na to sie nie zzwraca uwagi.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun