PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca chalupnicza - pytanie › Re: Praca chalupnicza - pytanie
  • Data: 2005-11-20 21:25:58
    Temat: Re: Praca chalupnicza - pytanie
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "szymek" <s...@u...com> napisał w wiadomości
    news:dlqi5b$ecf$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > witam Grupowiczow,
    >
    > poproszono mnie o rozejrzenie sie za ofertami pracy chalupniczej; praca
    > dla osoby 40 letniej.
    > w sieci sporo jest "ofert", korzystal ktos z takiej formy pracy ?
    > jest to fikcja czy faktycznie mozna zarobic te 400-1000zl miesiecznie
    > (kopertowanie, skladanie dlugopisow itp)?
    >
    > namiary na uczciwe firmy mile widziane.

    Uczciwa praca chalupnicza istnieje w takich branzach jak rzemioslo
    artystyczne (ogolnie: rzeczy, ktore maja wartosc dodana przez to, ze sa
    wykonane recznie, np. swetry czy malowanie filizanek) oraz wykorzystywanie
    wiedzy, czyli tlumaczenie u siebie w domu tekstow, programowanie itp.

    Skladanie dlugopisow i adresowanie kopert to fikcja. Obie te rzeczy znacznie
    szybciej i taniej sie robi maszynowo i nawet w Chinach sie do tego nie
    zatrudnia ludzkiej sily roboczej. Takie oferty maja zwykle na celu wyciagnac
    kase od spragnionego pracy ("kaucja" za materialy, oplata za informacje) i
    najczesciej na niego zrzucaja poszukiwanie klientow. Mozna probowac - ale
    jesli zleceniodawca kaze cokolwiek placic, to jest to oszustwo, bo
    zabezpieczenie powierzonych materialow w cywilizowanym swiecie dokonuje sie
    za pomoca umowy o odpowiedzialnosci za owierzone mienie.

    I.