PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak mysla... › Re: Praca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak mysla...
  • Data: 2004-10-08 19:27:51
    Temat: Re: Praca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak mysla...
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja zauważyłem (na podstawie znajomych kończących studia od 2-3 lat...),
    > że jeżeli ktoś rzeczywiście jest dobry w swoim zawodzie, ma jakąś
    > pasję i ... UMIE SIĘ SPRZEDAĆ, to znajduje dobrą pracę... Siemens, E&Y,
    > etc.
    > to wcale nie tak niedostępne miejsca.
    Bardzo dobrze zauwazyles. To wszystko prawda.

    > Ogólnie sporo osób wychodzi z założenia, że jak skończyło studia, ma te 3
    > (czy tam 6)
    > literek przed nazwiskiem, to już będą czekali na nich przed bramą
    > uczelni...
    A to niestety tez prawda. Same studia nie daja zbyt duzo wiedzy - daja
    jedynie
    umiejetnosc wydajnego jej zdobywania.
    Niewielu absolwentow zdaje sobie z tego sprawe, ze zeby znalezc prace, nie
    wystarczy
    miec papierka - trzeba miec takze wiedze i swiadomosc tego, co sie wie.

    Przyklad: kawaleczki dwoch rozmow kwalifikacyjnych z dwoma kandydatami, po
    porownywalnych uczelniach, na to samo stanowisko.

    Kandydat 1:
    Q: Zna Pan architekture PC?
    A: Oczywiscie - bardzo dobrze!
    Q: A moze Pan powiedziec, co to jest DMA i jakie daje korzysci?
    A: Wie Pan, to jest taki skrot - z angielskiego chyba... A daje korzysci,
    ze dysk szybciej dziala, a jak jest ultra DMA, to w ogole hula!!!!
    Q: No tak... A zna Pan zagadnienia zwiazane z sieciami IP?
    A: Oczywiscie - to moj konik.
    Q: Prosze podac przykladowy adres IP z ktoregos z zakresow
    nierutowalnych?
    A: Nierutowalnych? Bylo cos takiego... Juz wiem: 100.200.300.400 !

    Kandydat 2:
    Q: Zna Pan architekture PC?
    A: Jedyna stycznosc, jaka mialem ze sprzetem, polegala na
    skaldaniu PC - a do tego glebsza znajomosc architektury nie byla
    nigdy potrzebna. Tak wiec prosze mnie nie pytac o szczegoly - bo
    pewnie i tak nie bede znal odpowiedzi (tutaj usmiech).
    Q: Rozumiem. A zna Pan zagadnienia zwiazane z sieciami IP?
    A: Tak, dosc dobrze.
    Q: Prosze podac przykladowy adres IP z ktoregos z zakresow
    nierutowalnych?
    A: Nie ma problemu - np. z klasy B, bo rzadko uzywana: zakres
    jest od 172.16.0.0 do 172.31.255.255, a wiec moze: 172.24.128.128?

    To jest wlasnie ta roznica:
    Kandydat 1 cos kumal o wszystkim,
    ale nie umial spojrzec na swoja wiedze z dystansem.
    Kandydat 2 wiedzial, czego nie wie, ale tez bylo cos, co naprawde
    dobrze wiedzial.

    Nie musze chyba pisac, ze kandydat 2 dostal prace i jestesmy
    z siebie do dzis bardzo zadowoleni.
    PiotrG