PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca W TESCO cd dalszy › Re: Praca W ... cd dalszy
  • Data: 2003-11-17 04:18:08
    Temat: Re: Praca W ... cd dalszy
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 16 Nov 2003 10:35:13 +0100
    "asmira" <a...@p...onet.pl> wrote:

    > he, ma to jedna wade: jak ten ktos u kogo zasuwasz przestanie ci
    > placic, nie masz praktycznie szans odzyskania pieniedzy.

    jak mi przestaje placic, to przestaje pracowac. do tylu moge byc tylko o
    jeden miesiac, a jak sie umowie, ze mi sie placi za godzine albo
    tygodniowke, to strace wlasnie tyle.

    chociaz oczywiscie to wszystko zalezy od sytuacji. kazdy wybor odnosnie
    pracy to jest jakiegos rodzaju kopromis. z czegos sie rezygnuje, dostaje
    sie cos.
    ja zwykle kieruje sie zasada zysku, plus jeszcze ile mnie taka praca
    bedzie kosztowac w sensie psychicznym.
    no i raczej nie daje soba pomiatac. jesli pracodawca narusza warunki
    umowy (chociazby byla ustna) to rezygnuje z pracy u takiej osoby.
    (przy okazji podajac do sadu, o ile taka mozliwosc istnieje i naruszenia
    prawa bylo bardzo razace).

    > Czasem trzeba.
    > Sorry, ale np. porod w prywatnym szpitalu w Polsce kosztuje ok. 5 tys
    > zl

    a ile kosztuja lapowki w "darmowym" panstwowym szpitalu?
    zakladajac, ze sie chce miec lekarza pod reka?

    > (Ars Medica - Szczecin). Kompletna rezygnacja z ubezpieczenia
    > zdrowotnego jest dobra, ale tylko do czasu kiedy jest sie zdrowym.
    > Takie niestety w Polsce sa uklady. A zadne prywatne ubezpieczenia,
    > majace rozsadna cene(200-300 zl miesiecznie za osobe; jak dla naszej
    > rodzinki jest to 800-1200 zl), nie oferuja wszystkich swiadczen. A
    > wierz mi - nie chcialabys zobaczyc

    ale za te dodatkowe swiadczenia w "panstowym" szpitalu tez placisz
    dodatkowo - w postaci lapowki.
    czasami nawet lapowka nie starcza, bo trzeba miec jeszcze 'dojscia'.

    > Powtorze sie: dawno nie bylas w Polsce.
    > Mimo wszystko, teraz lekarze i ogolnie szpitale, duzo bardziej staraja
    > sie o pacjenta. Bo musza wyrobic kontrakt - jesli tego nie zrobia,
    > jesli ludzie nie skorzystaja z ich uslug, w nastepnym roku beda miec
    > nizszy kontrakt, co oznacza po prostu duzo mniej kasy.

    hm....
    wiesz, jak narazie slychac jednak zewszad, ze bardzo duzo szpitali i
    przychodni kontrakty JUZ wyrobilo, pacjenci sie zglaszaja, a oni nie
    maja pienidzy... i stoja przed alternatywa: zaczac oficjalnie pobierac
    odplatnosc, albo zbankrutowac.

    juz kilka szpitali sie w Polsce zamknelo z tego powodu. Jeszcze wiecej
    odmawia przyjmowania pacjentow (wyjatkiem sa tylko dzialania ratujace
    zycie); na niektore zabiegi kolejki wydluzyly sie do... roku a nawet
    dwoch.
    w niektorych wypadkach, jak np. tomografii komputerowej majacej
    sprawdzic jak rozlegle sa zmiany nowotworowe - to praktycznie smierc dla
    pacjenta.

    byc moze sa jakies szpitale, ktore za calkiem darmo, bez kolejki
    przyjmuja jak leci - ale gdzie one sa?
    ile ich jest?

    no wiec wlasnie.

    --