PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca W TESCO cd dalszy › Re: Praca W ... cd dalszy
    From: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca W ... cd dalszy
    Date: Wed, 12 Nov 2003 02:12:21 -0800
    Sender: n...@o...pl@pierdol.ninka.net

    "MERA" <m...@c...pl> wrote:

    > hm.., chodzilo mi o wymiar godzin, a po za tym i tak w TESCO, przy

    wiesz, ale tutaj na tej grupie pisaly osoby, co pracuja w innych
    sieciach i mowia, ze nie sa tak traktowani.
    to znaczy, ze istnieja inne supermarkety, gdzie ludzi traktuja godziwie,
    prawda?

    To znaczy, ze moze tam postarac by sie o dostanie pracy? probowales?

    > najmniejszym przewinieniu dostaje sie nagane, potem jeszce dwie ngany
    > i upomnienie i ci dziekuja za prace z zwolnieniem dyscyplinarnem, a
    > wierz mi,

    jesli oskarzenia sa bezpodstawne, mozesz wniesc sprawe do sadu pracy.
    prz okazji, jesli lamia prawo w innych kwestiach - zglosic do
    odpowiednich urzedow.
    czy juz to zrobiles?

    > bo widzialem na wlasne oczy takie upomnie nie i ngany mozna dostac w
    > czter dni, w niwcaly tydzien, mnie chiano wreczyc w tym samym dniu
    > nagane i upomnienie. Potem lecisz z pracy bez prawa do zasilku z
    > starconym latami pracy, bo nikt cie nie zatrudni, zasilku nie da bo
    > masz dyscyplinarke w papierkach. Czy to jest takie wesloe??? Tak mozna
    > sie tylko powiesic, i na

    nie jest. ale jesli sytuacja jest faktycznie TAK TRAGICZNA to wolalabym
    sie z tej firmy zwolnic i zasuwac na czarno chociazby machajac lopata
    lub pracujac na inny rodzaj umowy (zlecenie, dzielo).
    bylyby w porownaniu same korzysci, bo:
    - nie grozilaby mi nagana ani dyscyplinarka
    - nie stresowalabym sie w tej pracy
    - nikt nie straszylby mnie utrata zasilku
    - byc moze udaloby mi sie zarobic wiecej.

    > to samo wychodzi, czy zabije cie ktos, czy sam, to jest juz koniec
    > pracy. Inna sprawa jak sie stracilo tylko kilka miesiecy, bo az tak

    no kochaniutki, jak dla mnie roznica KOLOSALNA! jak zabijam sie sama, to
    ode mnie i tylko ode mnie zalezy, czy sie zabije! moge zdecydowac, ze
    nie!

    jesli ktos inny mnie zabija zaprawde raczej nie mam takiej mozliwosci.

    > nie zal. TESCO robi wszystko aby pozbyc sie ludzi z bylego HIT'a, bo
    > ludzie po hicie maja umowy na czas nieokreslony, a to TESCO sie nie
    > podoba, gdyz trudno jest zwonic ludzi z umowa stala, a pracuja juz tam
    > 7, czy tez 10 lat, wiec trzeba pisac nagany aby ich zwolnic, kto
    > wyczuje pismo nosem, to sie zwalnia sam, jak nie zdazy to traci 7 lat

    no czekaj, piszesz o tym, to znaczy ze "wyczules pismo nosem". to czemu
    sie nie zwolniles sam?
    I skad ten paniczny strach przed zawarciem innego rodzaju umowy niz na
    czas nieokreslony?
    czy czasem cala koscia niezgody tutaj nie jest wlasnie ta nieszczesna
    umowa na czas nieokreslony?

    > pracy, bez prawa do zasilku. Kazano mi tez tak robic, ale nie dalem
    > sie. Nagane mozna bylo dostac nawet za to, ze palety nie wstawilo sie
    > na czas do magazynu - jest to nie wykonanie polecenia sluzbowego i
    > nikogo nie obchodzi, ze w tym czasie klient chial sie o cos spytac,
    > albo zeby mu pomóc.

    a Ty jestes od wstawiania palet do magazynow czy od zajmowania sie
    klientami?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun